Friday, July 04, 2008

BERAKHIRNYA SEBUAH JALINAN PERSAHABATAN

Hari berganti hari, yang datang pasti akan pergi, hmm tapi aku tak pernah menduga ini akhirnya sebuah persahabatan yang aku bina. Aku tahu sebab dan puncanya. Yang paling aku tahu aku tak bersalah tapi dijatuhkan hukuman tanpa timbang tara. Bilamana membaca SMS dari dia berulang kali, hati ini mcm sebak mengenangkan saat-saat yang telah aku lalui dengannya, walaupun masih baru tapi kami banyak bertukar pendapat, bercerita dan yang lebih aku rasa selesa, ada orang yang mendengar setiap butiran bicara di kala aku ada masalah sedikit masa lalu. Tapi kini segalanya berakhir, katanya dia terpaksa meletakkan noktah dalam hubungan ni.

3 SMS semalam dah cukup untuk buat aku faham, antara ketiga-tiganya ada satu yang menarik perhatian aku….

Yang pasti bukan sebab U, Fir, Fallah dan I, ada reason yang tak kan dapat I xplain. I tak contact u 2-3 hari ni coz I dok pikir. Ni jer jalan terbaik yang dapat I tempuhi demi bisnes I n hubungan famili. Kita semua tak kan bermusuh even mayb I tak kan dapat jumpa u all lagi. As normal, I akan terus korbankan apa saja demi seseorang. Itu semua dah sebati dengan I. u kenal ati budi I camnerkan? Senyum dalam sedih, ketawa dalam berduka, bahagia dalam pengorbanan. I tak di paksa tapi harus begini kerana situasi dah di luar kawalan i. thanks n frenz forever.

Kelu lidah untuk aku terus berkata-kata. Jauh di sudut hati ini terlalu kesal dengan sikap manusia yang memaksa segala keadaan ini terjadi. Aku terima semua ini dengan harapan segalanya akan kembali pulih seperti biasa.

Untuk Daniel, I tahu U akan baca blog I, I faham apa yang sedang U tempuhi sekarang ini, walaupun dalam masa yang singkat kita dah jadi kawan, I dah kenal isi hati U tapi nasihat I, janganlah terlalu banyak berkorban untuk orang lain sehinggakan di akhir perjalanan kehidupan ini, U juga yang akan menyesali tentang sebuah perasaan, tentang sebuah pengorbanan. Segala perancangan yang telah kita bincangkan telah berakhir di sini, I doakan agar U sukses dengan usaha U. I hormati permintaan U, thanks a lot for the friendship.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home