Saturday, July 26, 2008

11th July – 20th July 2008 – THANKS DANCERZ!














Lamanya aku tak menjenguk ke sini, kesibukan membaluti hidup aku di akhir-akhir ni. Penat sampai sakit – selsema n batuk menyerang aku tanpa henti.

Festival Tari Negeri – itulah nama manifstasi yang aku ngan team join. Aku amek keputusan untuk menyertai pertandingan ini di saat terakhir coz aku pandang sudut positif pengisian pertandingan ni, yang paling utama aku dapat mengetengahkan team aku di Penang setelah aku jatuh di dalam perjalanan perniagaan satu ketika dulu.

Dengan pertolongan Fir untuk dapatkan dancers dari KL (thanks so much to Isz, Apit, Eddy, Nurul) dan juga Yanti, Shakila, Sunabi, Aya, Lynn dari Penang yang sanggup berkorban masa menghadiri training. Teristimewa untuk Bob yang sudi choreo semua tarian yang diperlukan mengikut konsep pertandingan. Sesungguhnya aku tak tahu nak cakap cam ner pengorbanan dorang semua ni, sampai kol 3am pun still training. Semua berkampung kat umah aku, dah jadik cam sardine je layaknya tapi aku tak kisah. Fallah ngan Shahril banyak bantu aku, dalam masa yang terlalu singkat, banyak menda yang nak buat, banyak sungguh cabaran yang aku hadapi terutamanya bab duit, nearly RM5K abis untuk pojek pertandingan ni tapi Alhamdulillah semuanya berlangsung dengan lancar walaupun kecut perut aku masa hari rehearsal tu. Keputusan belum di ketahui lagi tapi aku syukur sangat coz apa yang aku nak dah pun aku dapat – aku nak perhatian dan ada tempat di Jabatan Kesenian dan Kebudayaan. Buktinya, aku dah mula di berikan slot show dan yang paling aku hepi coz ditawarkan mewakili Penang ke Johor selama 3 hari untuk aku dan 9 dancers yang lain menghadiri Kongres Kesenian, semuanya ditanggung. Malam pertandingan tu benar-benar buat aku hepi, keletihan selama 10 hari terpadam begitu saja. Tuhan je yang tahu mcm mana keadaan aku dalam tempoh tu.

Untuk semua, aku ucapkan banyak banyak terima kasih, budi kalian tak mungkin aku lupakan. Thanks so much.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home