Thursday, May 22, 2008

CERITA SAMPAH

Ari ni ada kekalutan yang teramat sangat. Menjelang petang sumthing happened in my life (again) sumthing yang ntah apa apa. Aku sendiri tak paham. Susahnya menjadi manusia yang nak selalu menjaga hati orang sedangkan manusia lain slumber jer layan kita. Sabar la banyak-banyak wahai seorang lelaki di dalam cermin.

Itu tak per lagik, ari ni aku dapat ugutan dari seseorang yang disampaikan kepada seseorang untuk disampaikan pada aku. Kalo dah berani sangat, hello la aku, baru jantan beb! Ni pasal lu main main pesan, bleh blah la jejauh! Hangin betol aku ngan manusia cam gini. Ko ingat ko bagus ke? Aku pegang prinsip (yang aku penah lalai gak tapi aku sedar diri) – kalo idup ada penipuan, last skali penipuan tu la jugak makan diri, oleh itu udah udah lah yop! Itu satu pihak, yang satu pihak lagi aku masih tak paham apa dia nak. Bukan aku tak kesian tapi aku dah jadik makin tak paham, mana prinsip mana pegangan, dah berkali jatuh pun masih tak hati-hati seolah membiarkan diri tu jatuh lagi. Kang aku ngomel lebih-lebih terasa la pulak. Cakap aku tak memahami tak, tak in shoes la, ntahlah aku nak cakap cam ner. Aku kalo bab ada masalah aku directly face je, wat per nak usaha lari. Kalo asyik makin jauh aku lari, masalah datang gak, baik aku face n aku bunuh je masalah tuh! Ntah lah, karang korang elok elok je, saat manis la, bla bla bla, aku gak yang jahat. Aku ni kan manusia tak punya, serba serbi kurang tapi aku ada harta – sebuah perasaan haaa takder jual kat memana coz ianya untuk orang yang aku saying jer! Hish aku rasa cam naik tok nenek je skarang ni.

Ok tadik aku stop melalut, blog atas aku taip masa tengah hangin. Skarang aku dah cool huhuhu takder la aku tak marah sangat pun (tapi kalo ada manusia tu depan mata aku tadik memang dia tau nak jadik apa) pasni kalo jumpa pun hmm sendiri mau ingat la kan.

Aku kesian, simpati dan segala macam lagi la tapi aku tahu aku tak bleh wat apa, manusia yang minta nasihat aku tu jer yang bleh wat keputusan. Samada skarang atau dia nak lengahkan lagi, itu dah jadik hak dia cuma aku akan slow down kan kepakaran aku dalam menasihati dia walaupun aku sayang dia n tak nak tengok dia hanyut tapi kalo itu yang dia pilih, berserah jer la kan (walaupun dia dah di warning awal awal lagi sebelum menjalinkan hubungan tu kannnnnn)

Dalam dunia cam gini, ramainya manusia yang suka mengambil kesempatan, menjadi hipokrit untuk meneruskan kehidupan dan sebelah pihak lain terus lena berangan. Hmm ntah sampai bila tapi aku mahu terus melangkah ke depan. Ada sesuatu yang lebih bermakna yang mampu aku lakukan bukan hanya duduk di sini dan melalui kesedihan.

Cukup sampai di sini, kebenaran akan terbukti akhirnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home