Tuesday, May 06, 2008

sebuah cerita di pagi Selasa .....

Pagi tadi aku bangun agak lewat dari kebiasaan, aku tak tahu napa ari ni cam malas sangat nak bangun pagi sedangkan aku ada temujanji dengan pihak bank jap lagi, aku call n minta lewatkan temujanji berkaitan urusan business aku tu, settle.

Abang datang umah aku mintak pinjam keta jap nak gi breakfast ngan wife dia so aku kasi la sementara aku nak siap sempat la dia balik. Lebih kurang setengah jam dia dah ada depan pintu umah aku. Katanya ada hal nak cakap tapi jangan panik, aduh ini yang bab aku paling lemah.Satu persatu cerita dia rungkaikan. Aku diam je.

Abang aku ni kiranya cam 'anak hantu' la, bercampur dengan pelbagai jenis manusia yang ting tong pun ramai gak. Dalam ramai ramai tu ada news yang baru dia terima kononnya ada kawan kepada kawan dia ni (yang abang aku sendiri tak kenal tapi skarang ni dia dalam usaha ceri mamat tu n the gang) sedang target nak rompak aku! Bleh? Ini bukan menda main main beb, nak rompak tu! Fuh aku dengar terus jadik cam drama la plak.

Dorang tau semua details pasal aku, keta jenis apa warna apa stay kat mana, wat business apa dan memacam lagik, kononnya aku ni lubuk emas la, dorang pun dah tau pasal kedai yang baru aku bukak ni. Hmm aku dengar je abang aku citer. So my bro pun bagitau la kawan dia ni, orang yang kawan kepada kawan dia nak 'pau' ni adalah adik dia sendiri so tergezzooott la skejap. Skarang ni abang aku tengah susun strategi nak wat perangkap dan aku tipu la kalo cakap takder rasa apa kan cuma pasni aku kena lebih hati hati la. Aku pasti yang nak buat keja ni adalah orang luar coz kalo stakat orang Teluk Bahang ngan Batu Ferringhi dah kenal sangat siapa aku ni. Dorang ingat pakai keta cantik skit, ada business kecik skit, kiranya kaya raya agaknya. Susahnya....tapi skarang ni aku kena amek tindakan penuh hati-hati, selama ni aku rasa biasa je tapi skarang ni aku rasa aku kena lebih waspada. Kalo nak wat report polis pun aku tak ada apa apa bukti yang nak aku kemukakan. Hmm cam ner ntah aku nak cakap skarang ni. Aku jadik serba tak kena.

Hari ni pasti jadi satu detik sejarah gak la, ada ancaman terhadap aku. Hmmm...semoga Allah melindungi aku hendaknya.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Apa la manusia zaman sekarang nie. Sanggup nak buat macam tue kat orang. Usaha sendiri tak mau, asyik nak ragut harta orang.
Please be very careful ok! Alot of mentally sick people running around nowadays.
Pls take care!

3:01 PM  

Post a Comment

<< Home