Thursday, May 01, 2008

30th APRIL 2008 – HADIAH TERISTIMEWA

April tahun ini benar-benar membahagiakan aku, tak pernah aku menyangka akan menerima ‘hadiah ulangtahun kelahiran’ yang sungguh bermakna seperti ini. Allah sahaja yang tahu bagaimana gembira dan syukurnya di dalam hati aku. Walaupun semuanya adalah hadiah dari diri aku sendiri, aku terlalu puas sebenarnya, sekurang-kurangnya aku tahu semuanya berkat usaha aku sendiri.

ZAINITH BRIDE & BOUTIQUE
Alhamdulillah awal April lalu aku sudah mendapatkan sebuah lot kedai untuk aku jalankan perniagaan butik perkahwinan. InsyaAllah semuanya akan lengkap menjelang penghujung May nanti. Sebab itu aku busy giler. Sian Syafiq dah banyak kali ajak aku kuar minum pun aku tak pegi. Fazi pun dah brapa kali Tanya jadual aku coz nak kasi adiah besday katanya. InsyaAllah akan aku tunaikan. Fazi, kan bakal YB tengah berlatih menempuh busy hehehe…Butik ini milik aku sepenuhnya tapi banyak dapat bantuan kawan-kawan especially Fir, Fallah n Shahril. Dorang yang banyak nolong. Aku dah siap menempuh cabaran baru. Showbiz aku tetap diteruskan Cuma butik ini aku jadikan satu lagi cabang perniagaan. Tentang nama butik ini pening juga aku memikirkan tapi finally aku amek cadangan Milan. Tiap hari dia email aku cadangkan nama, lastnya aku amek cadangan dia menggabungkan nama aku dengan perkataan Zenith yang punya pengertian tersendiri dan aku suka sangat. Tapi nama tu aku tak daftar lagi, InsyaAllah minggu depan. Semuanya dah hampir siap Cuma nanti aku nak jumpa ngan Daniel (kawan Syafiq yang sudah berpengalaman dalam bidang ni). Aku nak tahu selok belok business ni dan apa permintaan pelanggan skarang ni. Daniel pun dah berbual ngan aku kat phone, ok la orang tak sombong n sudi kongsi pengalaman.

MY MYSTICAL BLACK
Hadiah kedua yang aku adiahkan untuk diri aku sendiri – sebuah laptob Dell 1420 yang aku beli dari PC Fair tempohari. Selama ini aku banyak travel, dalam kepala pikir memcm, itu tak siap ini tak siap, skarang aku tak risau lagi dah. Aku ni kan gila keja skit. Alhamdulillah skarang aku sudah punya sesuatu yang memangnya selama ini aku inginkan.

MOMO
Chincilla – inilah sepsis kucing parsi yang baru aku beli ngan harga RM600 dari sebuah kedai binatang kat Sungai Dua USM kemarin. Ari ni umur dia 57 hari, nama dia MOMO. Nakal sangat-sangat. Warnanya seakan silver, bulu panjang kaki pendek. Selama ni dia terkurung dalam sangkar tapi tadi aku lepas biar dia main. Abis semua orang dalam umah dia gi kacau, lari sana sini, lompat merata sampai 4 kali kepala dia terhantuk kat kerusi tapi tak pening pening gak. Puas main aku kurung dalam sangkar tapi dia punya bising nak kuar balik. Abis dia panjat sangkar tu, aku kuarkan bagi dia main lagik. Dah lama skit aku masukkan balik dia bising lagik. Aku biar je sampai la dia tido. Skarang aku dalam perjalanan gi KL tapi rindu dia sangat.

Itulah sebahagian hadiah terindah di bulan April. Esok dah masuk May. Setiap tahun aku menunggu April. Smoga April 2009 akan membuatkan aku tersenyum lagi, andai dipanjangkan usia, InsyaAllah.

p/s: hidup semakin bererti andai semua orang saling memahami.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home