Friday, January 25, 2008

15th JAN - FORGIVEN BUT NOT FORGOTTEN

Aku tertarik dengan ayat yang aku dengar semalam tapi aku lupa kat mana aku dengar coz dalam kesibukan seharian aku terdengar ayat tu, kalo tak salah dalam sebuah rancangan yang aku tonton kot. Hmm ayat tu mcm banyak makna untuk aku, kalo sekali pikir dengar cam dendam di hati jer tapi kalo diterima sekali lagi oleh hati ini, lebih jauh maksudnya. Terpulang, kita manusia bias mentafsir apa saja kan? Harap-harapnya semua yang baik baik jer la, amin.

Dua tiga hari ini aku sibuk ulang-alik Penang Island dengan Mainland. Penat rasanya nak abiskan pojek untk kilang ni, banyak songeh sangat sangat management tapi nak wat cam ner, nama pun clien, sentiasa je btol. Hmm…ada gak la citer sedih, bila orang yang aku trust n percaya untuk menerajui salah satu part dalam event kilang ni menikam aku dari belakang. Aku percaya dia, bagi dia handle tapi dalam diam dia dah buat sesuatu yang tidak sepatutnya lalu aku buang dia dari senarai staff yang akan aku bawak berkampung di sebuah resort di utara tanahair nanti, InsyaAllah. Orang mcm ni kena ajar skit, tak pernah bersyukur dengan apa yang ada sebaliknya mahu mengaut untung dengan jalan yang mudah dan singkat jer!

Aku tak paham apa yang manusia cam ni perlukan, diberi ruang tapi disalah guna. Nak berjaya sekalipun takkan la sampai mcm ni caranya.

p/s : dah bosan sangat jumpa manusia yang tak mengenang budi …..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home