Sunday, December 16, 2007

macam-macam

Saat ini suara aku lebih cun dari Ella, dengan batuk ngan selsema sekaligus, tahniah kepada aku, slalu time banyak function, ini la yang jadi dengan aku. Tapi bila pikir semula, aku terlalu banyak keja, lari sana sini, guna banyak sangat tenaga, makan minum ntah ke mana, rehat ngan tido tak cukup dan yang paling penting, terkena selsema jangkitan somebody yang keja sama ngan aku, tu la pasal rapat-rapat sangat, asyik berkepit jerk! Apapun dah nak sakit, kan ke sakit tu penghapus dosa-dosa kecil, hmm banyaknya dosa aku! Ampun...

Ada banyak menda nak cerita tapi on and off datang dalam kepala otak aku ni. Aku mulakan dengan apa yang aku ingat dulu la. Skarang ni aku makin hepi dengan perkembangan bisnes yang aku baru mulakan kembali, Alhamdulillah banyak juga projek mega dalam genggaman. Bisnes kecik aku amek juga tapi bisnes besar yang cuba aku pelopori ni nampak cam menjadi. Aku tak henti berdoa agar semuanya berjalan lancar. Korang doa-doakan gak k!

Esok pagi aku kena attend lelong kat Penang Mutiara, Jumaat semalam aku dah pegi view barang-barang yang dorang nak lelong, aku tanda barang yang penting je cam televisyen, sofa dan lelain yang aku rasa perlu untuk umah baru aku, umah? Hmm Alhamdulillah. Tengahari plak aku ada meeting kat sebuah hotel kat Bt Ferringhi about 1 year contract performance, hopefully berjaya. Petang aku nak gi Air Itam, ada temujanji yang asyik tersadai je dari minggu lepas. Malam hmm tatau lagik hehehe

Tadik malam aku ada event, ternampak la dari jauh sowang mamat ni yang penah keja ngan aku dulu. Hmm aku tau dari kengkawan yang len, dia ni asyik citer buruk aku je, memacam dah telinga aku dengar pasal dia tapi aku malas amek port. Cakap aku itu ini padahal aku tak der masalah apa pun ngan dia. Aku diam je duk kat kerusi blakang stage, tetiba dia datang hulur tangan. Aku sambut jer, perkataan yang aku dengar, MAAF. Dia say sorry, aku cakap 'ada wat salah ke?' dia senyum jer. Katanya aku lebih tahu apa yang aku dah dengar. Hmm btol la tu, dah orang mintak maaf, aku ampunkan je. Abis satu kisah.

Masa pas function jumpa plak ngan sorang member aku kat parking usung lover baru. Hmm di kenalkan pada aku, katanya lover baru. Aku just say hi jer la. Aku cakap nak balik cepat coz tak sihat. Dalam keta aku sms kawan aku tu, masa putus nangis cam nak rak, tension la, kecewa la, sgala mak nenek, skarang apa dah jadik? Hehehe dia reply, ini soal hati. Aku reply, tengkorak ko soal hati! Dia reply plak cakap aku makan hati ke siap nak kenalkan aku ngan seseorang plak, aku cakap tak payah! Tahu la aku carik sendiri. Carik? Hmmm dah ada kot! Tak yah carik. Ntahlah.

Aku ni tengah batuk gatal sangat tekak ni cam nak masukkan jari dalam kerongkong gi garu lama lama kat situ. Tak tahan sangat. Mcm mana nak wat ni? Aku kena sembuh cepat gak, minggu depan nak turun KL lagik, tak kan ngan suara cam Ella ni lagik?

Hmm, esok malam kalo ada kesempatan aku nak citer pasal mimpi aku semalam, gerun sangat sangat, buatkan hari ni aku terpikir pikir soal idup dan mati, serius beb! Kekadang kita ni hepi hepi kat dunia yang penuh tunggang langgang ni buat kita lupa nak mati anytime kita bleh mati tapi nak ke kita mati dalam keadaan serba songsang? Hmmm renung-renungkan! Esok aku citer sempena Hari Raya AidilAdha yang bakal menjelang. Hmm pengorbanan. Btol la tu, pengorbanan ke arah kebaikan.

p/s : Awak, terima kasih kerana senantiasa ada bersama saya. Maafkan saya kerana adakalanya berkasar dengan awak kerana di hati saya ini terlalu sukar melupakan noktah hitam yang ditinggalkan dalam idup saya. Berikan saya masa, akan cuba saya padamkan segalanya dan masa tu akan saya buka buku baru untuk kita....InsyaAllah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home