Tuesday, November 27, 2007

angin malam ....

Ntah berapa lama aku seorang diri aku tak pasti, aku jalan jalan gi gym, window shopping, makan makan, ke situ ke sini, ntahlah. Aku tak tahu dah berapa lama cam gini. Sesekali nafas aku terasa puas biarpun ada ruang kosong di sana sini tapi aku sedarkan diri aku keadaan tak seperti dulu cuma sesekali tak mampu menipun diri bilamana melalui tempat-tempat kenangan. Kala itu aku diam seorang diri, melihat segala kenangan yang tertinggal. Segalanya tentang perasaan, yang tak mampu disembunyikan. Biarlah hati ini sahaja yang mengetahui segala rahsia. Dan biarkan dia menyimpulkan segala apa saja yang ada di jiwanya.

Semua di sekeliling aku seakan sedar apa yang sedang aku lalui tapi biarlah, aku tahu jalan aku. Sekurangnya aku tak menipu diri. Cukup semua yang telah aku tempuhi itu sebagai kenangan kehidupan yang paling bermakna. Diam aku punya sebab. Ada impian dan harapan, bukan hanya untuk aku tapi untuk insan yang aku sayang juga. Andaikata ada perubahan, sesungguhnya aku lah insan yang paling bahagia tapi andainya jalan ini diteruskan juga tanpa disedari ketentuan yang sudah nyata di hadapan, cuma simpati yang aku ada.

CINTA. Hmmm....sesekali aku yakin ianya ada tapi bilamana aku lihat jauh ke dalam nyata, aku sendiri berbelah bagi samada ianya benar atau dusta. Sukar dinyatakan tentang lahiriah sebuah perasaan, segalanya telah aku tempuhi namun tiada yang pasti.

Malam tadi aku terima satu nota, tentang rasa cinta. Dia datang mungkin mahu mencuba mengisi kekosongan jiwa tapi gelodak rasa ini tak mampu menerima. Ntahlah. Hati ini masih terasa madu dan racun cinta.

p/s: tak mungkin sama .....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home