Sunday, November 11, 2007

carita MUFFIN & GYM

Apa persamaan muffin dan gym? Ha cuba korang teka? Hehehhe tak ada apa yang sama pun! Saja je aku nak bercerita tentang idup aku lately, ada je kegiatan yang aku buat, maklumlah skarang ni lebih easy nak wat apa pun, sapa pun tak amek tau, senang!

Aku surf net carik resepi muffin coklat, makanya aku pun try la kemarin. Hmmm punyalah manis, itupun aku kurangkan skit gula tapi kureng menjadi la plak. Mcm terbantut. Asalnya nak kasi mak angkat aku tapi tak nak la, dah la tak jadi nak kasi orang plak! Aku makan la satu, yumieee la jugak tapi 3 kali pastu aku gi toilet. Perut aku ni manja skit, ada je yang kureng ada la effectnyer! Kasi kat jiran aku hehehe dia cakap sedap tapi manis giler..hmm manis coklat la tuh! Tak perlah, aku ni jenis yang tak suka ngalah, nanti aku nak try wat muffin jagung ke, blueberry ke, kalo jadik, aku kongsi ngan korang kat sini k!

Dah seminggu aku kembali ke gym kat Celebrity Fitness Gurney. Dah sebulan lebih aku tak pegi dari puasa sampai dah abis Syawal. Hmm aku terlupa sesuatu. Dulu aku ke gym, fikiran aku cam rileks sangat so bilamana lately ada trouble dan aku kembali ke gym aku rasa release sangat sangat, skarang aku ada sorang kawan baru kat gym, namanya Mikhael, keja kat Gurney so masa rehat dia datang gym n pas keja. Badan lebih kurang aku je so skarang memasing tengah bersaing nak 'meletopkan' badan la ni! Ada gak kawan, tak la rasa sunyi. Hmmm...actually mamat ni tingtong cam aku gak, ada je menda nak merepek. Dia pun cam aku gak, bukan nak body berketul tapi nak nampak steady jer, ya la kan kalo kita tak smart, sapa la nak pandang, inilah kebenaran idup kat donia ni, nanti kalo dah ader couple, tentu couple nak tengok 6th pack neh kan, nak baring-baring kat pewut yang berketul ni kan) - ishkkk dah kira 18SX dah ni, sowi! Tapi aku tak bleh missss la beli roti kat Bread History pas gi gym aduhhh macam mana neh! Tu pun belum ziarah gerai sate ngan mee mamak kat food court gurney! Sabo jer la!

Dengan apa yang telah terjadi lately, aku lebih menghargai diri aku sendiri, lamanya aku abaikan hanya pentingkan perasaan orang lain. Aku tak nak dipandang rendah lagi, kononnya aku ni senang la nak ditackle (ada ke perkataan nih?), senang la termakan pujuk rayu nafsu nafsi? Hmmm senangnya manusia mentafsir kan? Tak perlah, semua ni jadik pengajaran yang paling berharga untuk aku. Sekurang-kurangnya aku kenal siapa mereka ini.
Hmm yang sorang ni aku tau dia sayang gila babas kat aku, aku hargai sangat sangat tapi mungkin caranya membuatkan aku tak selesa tapi aku masih memberi ruang untuk memahami orang lain walaupun dalam hati ni cam maleh dan hampeh, sekurangnya dia menghargai aku dan sebagai menghormati perasaan itu, aku juga menghormati caranya. Dia yang pernah hadir dulu dalam idup aku plak, ntah la...aku masih tak paham apa yang dimahukukan dan apa yang ada dalam jiwanya. Aku tahu dia ada senarai 'calon-calonnya', dgarnya mamat mamat dalam hp tu pun ensem-ensem belaka kalo nak dibandingkan ngan aku, cam bumi ngan agkasa lepas agaknya, semoga dia juga akan memiliki insan yang diperlukan teramat itu dalam hidupnya, kiranya itu yang terbaik. Aku ni kiranya cam sampah la skarang ni, aku tau aku ni sapa, aku sedar diri, always sedar diri. - ampun, tajuk lari....

Hmm ok la, time to go, nak gi gym jumpa si sewel tu lagik! Ari ni Ahad tak ramai sangat, kemarin pun tak ramai sangat. Bye guys! Selamat berhari Ahad!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home