Monday, September 24, 2007

satu cerita di bulan Ramadhan

21st SEPTEMBER 2007 – MERIAHNYA RAMADHAN

Dah seminggu melalui Ramadhan, aku hepi sangat walaupun penat niaga kuih. Dari tengahari dah sibuk gi amek kuih, susun kuih, sampai tempat niaga set tempat plak, memacam lagik. Tapi yang paling best, aku enjoy. Dapat kenalan baru, kenal makcik pakcik, tengok gelagat orang, memang enjoy walaupun sampai umah dah kelam kabut nak buka puasa.

Actually idea nak niaga kuih bulan puasa ni datang dari mak. Aku tak kisah sangat walaupun risau gak takut tak sempat buat biskut yang orang tempah tapi dah namanya emak, aku ikut jer la. Pendapatan niaga kuih tu bleh tahan gak, lepas la perbelanjaan seharian tapi yang lebih penting nak merasai kemeriahan Ramadhan ni, secara tak langsung hubungan silaturahim ngan family pun bertambah akrab, semua wat keja sama banyak.


22nd September 2007 – LELAKI INI

Kasih
Kenanganku
Ingatkah saat saat dulu

Kasih
Apakah dirimu
Merasakan semua itu
Kemanapun langkahku pergi
Ku masih melihat bayanganmu cintaku
Dan kemana pun arah angin ku berlari
Hati ini masih kau miliki

Lelaki ini
Yang selalu mencintamu
Selalu tanpa ragu
Lelaki ini
Yang selalu memuja
Hanya dirimu
Yang bertakhta dalam sanubariku
Sanubariku

Aku yang mencinta kamu
Hanya dirimu
Karena cintaku tak berbatas waktu
Karena cintaku tak mengenal jenuh hatimu
Hatimu

LELAKI INI, aku penggemar suara dan lagu Anuar Zain, lagu ini salah satu lagu terbarunya yang mendapat tempat di hati aku. Apapun orang nak cakap pasal dia yang banyak amek composer luar, aku tak nak amek port. Yang aku tau, lagu sebegini memang berkualiti dan memenuhi kehendak penggemar lagu Anuar Zain. Bagi aku dia mempunyai tapaknya sendiri dalam industri muzik tanahair, dia berdiri di dalam kelasnya yang sendiri.

Tentang lagu ini, aku terlalu menggemarinya. Hmm jika dihayati terlalu dalam maksud di sebalik lagu ini. Kali pertama aku dengar, aku teringatkan si dia yang pernah aku sayang dan si dia yang sedang aku sayang. Susahnya apabila dua keadaan itu wujud di dalam hati. Tapi yang pastinya, aku tak mengharapkan si dia yang pernah aku sayang pun, skadar mengusik kenangan jer. Siapa yang menyayangi aku dan setia bersama aku sampai kini, dia lah yang aku letak tempat di dalam hati.

p/s : terima kasih atas kasih sayang yang ada untuk aku.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home