Sunday, September 02, 2007

cerita yang tiada kesudahan

Dah lama aku meninggalkan bidang peragaan pentas yang satu ketika dulu menjadi sebahagian rencah dalam hidup aku. Alasan utama kerana makin hari aku lebih suka bekerja di belakang tabir, entah kenapa. Baru baru ini aku dapat satu lagi tawaran dari PDC yang mahukan pakej model. Aku gi meeting ngan Syafiq, hampir dua jam ada kata putus di situ – kami berjaya mendapatkan job tersebut tapi aku jadik macam kekok coz dah lama lost contact dengan kengkawan yang dalam bidang ni. Aku contact je Suraya coz aku tahu dia aktif melatih model-model baru.

Petang tadi segala kebimbangan aku terlerai bila menyaksikan barisan anak didik Suraya memperaga, aku puas dengan pakej yang diberikan tu tapi ada sesuatu yang betul-betul menyinggungkan perasaan yang membuatkan aku tak percaya dengan sikap seseorang yang begitu ‘kering’ hatinya. Smalam aku sudah korbankan keegoan aku dan hari ini aku korbankan lagi tapi dek egonya yang menebal maka dia berasa dirinya dilandasan yang terbaik dan betul, segala urusan kerja di campur dengan peribadi. Orang sebegini aku malas nak melayan, jadik cam ni pun coz aku je yang melayan agaknya, cuba la orang lain, baru dapat dinilai agaknya langit tinggi atau rendah. Ikutkan hati memang tak jadi keja aku petang tadik, ingat aku tak boleh buat sesuatu yang tak terduga? Hmm hanya kerana komitmen aku pada kerja aku lupakan seketika dan kerana ayat Suraya juga pada sesi briefingnya dengan model, sempat aku mencuri perhatian:

‘ jap lagi kita akan run the fashion show, our guest bukan guest sebarangan, semuanya VIP yang dijemput khas. Buang segala rasa kusut yang ada, segala masalah yang ada, segala fikiran yang tak tenteram, saya nak semua tenang dan sebaik sahaja melangkah ke pentas, suarakan pada diri sendiri, betapa indahnya diri aku ‘
Hehehe itulah butiran yang aku dengar. Kata orang tua, yang baik tu kita amek, yang buruk tu kita jauhkan ler. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Saat ini aku makin kuat dan yakin dengan diri sendiri, terlalu banyak yang aku lalui seorang diri, semunya menguji tapi dalam pada itu aku sedar aku makin tabah. Sesungguhnya aku tahu siapa diri aku sebenarnya. To all the people out there, thanks so much atas segala ujian kehidupan!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

awk dulu model ke? apa cite yg t'jd?

12:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

thank you for ur golden oppurtunity mr ex top model- azrul syafiq zulkifli-

12:41 PM  

Post a Comment

<< Home