Tuesday, November 13, 2007

surat untuk kawan ...

Assalammualaikum,

"mayb u just need sum space for urself, take it n leave it all the rubbish a side. if u cannot change people then u change urself untuk tidak seperti dulu, no matter how hard it is, believe me, its full of surprise! kadang-kadang kita tak perlukan sangat sum1 to sharing our prob atau merasa terbeban sangat dengan perkara-perkara spt itu. sumer bergantung pd kita. bukan tak mo sharing ngan sesapa, kdg-kdg tanpa kita sedar kita sendiri yang buat kita rasa terbeban."

Awak, thanks a lot for Ur advise, mulanya saat membaca SMS awak, saya tak dapat nak terima. Mana mungkin kita seorang yang menanggung segala beban bilamana di landa masalah, setiap orang perlukan seseorang untuk berkongsi cerita. Tapi, hari ini saya silap. Akhirnya saya terpaksa mengakui kebenaran kata-kata awak. Mulanya saya tenang bilamana dapat bercerita dengan seseorang tapi tanpa saya sedari rupanya beban itu mendatangi saya. Hmm sesungguhnya insan yang paling berharga dan layak dipercayai adalah diri kita sendiri kan wak?

Saya sedar saya ni manusia biasa yang ada wat silap tapi bilamana satu kesilapan kita dijadikan punca pastinya saya rasa kecewa sedangkan selama ini kita membiarkan kesilapan orang lain pada kita mcm angin yang berlalu. Kekadang saya rasa bodoh pun ada gak! Tapi tak per lah, mungkin kemenangan ini bukan milik saya. Sedikit pun saya tak merasa kesal kerana saya percaya akan ketentuan Tuhan, Dia yang Melihat segalanya.

Hari ini saya belajar sesuatu yang baru, yang pastinya akan mendidik saya supaya terus melangkah berhati hati. Perjalanan dunia ini tak ke mana, hari ini kita mungkin di paksi teratas tapi esoknya belum tentu lagi kan wak? Apapun saya berharap satu hari nanti kebenaran akan terbukti juga. Masa tu saya harap yang alpa akan tersedar dari mimpi yang diciptakan sendiri. Kita mampu mengatur segala mimpi yang kita mahukan tapi kenyataannya bukan urusan kita, manusia yang hina ini.

Untuk awak, terima kasih kerana bersama saya selama ini. Saya suka cara awak menasihati saya, tidak terlalu positif dan tidak terlalu negatif (walaupun kekadang saya SMS nak ngadu tapi awak lebihkan pihak lain plak!)
Till now, thanks!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home