Saturday, May 03, 2008

2nd MAY 2008 – LAKARAN PERSAHABATAN DI COFFEE BEAN

Hari ini aku dalam keadaan tidak menentu sebenarnya, semuanya jadi serba tidak kena. Banyak kerja yang perlu aku selesaikan namun banyak juga perkara yang bermain di fikiran, banyak hati yang perlu dijaga, banyak pengorbanan perasaan.

Aku betul-betul jadi tidak menentu, sesekali rasa cam nak larikan diri jauh jauh je pegi memana. Saat ini ada pelbagai perkara yang mahukan penyelesaian datang serentak. Aku pulak tak dapat berkongsi cerita dengan sesiapa, saat ini baru aku teringatkan kata kata seorang teman, berbicara pada diri sendiri adalah perkara yang paling tepat yang mampu kita lakukan. Bila dikenangkan ada benarnya. Saat aku memerlukan teman bicara, dia tiada di sisi dan aku harus mengakui mengapa dan kenapa situasi ini ada. Tak apalah, mungkin Allah meletakkan aku sendiri untuk aku harungi sendiri keadaan ini, yang aku perlukan adalah semangat.

Selepas solat Jumaat, aku pulang ke umah mak. Saat ini hanya mak yang mampu tenangkan hati aku. Aku bercerita tentang perasaan yang aku yang tidak ketahuan. Biarpun tidak bercerita sepenuhnya, aku yakini mak mungkin tahu gelodak rasa aku. Mak suh aku banyakkan solat sunat. Masa terluang tadi aku guna main dengan Momo, dia cam tahu je aku ada masalah. Selalu dia main tak ingat diri tapi ari ini dia ikut aku gi mana, duduk dekat kaki aku terus tido. Hmmm tenang juga ada Momo ni, tak lama lagi dia akan besar, aku nak usung ajak dia teman aku kat kedai.

Balik ke umah aku rasa sunyi balik. Umah ni terlalu banyak kenangan tapi skarang jadi macam sunyi jer. Keadaan dah tak macam dulu. Tak perlah, aku harung je. Sunyi memang sunyi.

Fazi dah msg, hari ini aku tunaikan janji aku untuk jumpa denga Fazi kat Coffee Bean, seumur idup aku tak pernah aku jejak tempat ni, ntahlah napa. Aku tanya kawan aku, dia bising plak, kata aku ni kolot, keja je dalam entertainment, tempat cam tu pun tak pernah gi lepak. Hmm itulah kenyataannya, aku tak suka sangat lepak tambahan plak tempat yang jual air kopi sejuk dengan harga RM13 hengget. Hehehehe….

Kat situ kitaorang bedua go wireless hehehe nak setting pun amek masa nampak sangat dua-dua hampeh tapi finally ok la jugak. Fazi adiahkan aku wireless mouse, ok arr aku pun tak biasa sangat guna pad labtop ni. Best gak sesekali jumpa Fazi, itupun tak banyak masa yang dapat kitaorang gunakan sesama coz memasing busy. Aku ngan Fazi dah lama kawan, walaupun jarang jumpa tapi aku banyak luahkan perasaan gundah gulana, suka duka idup aku ngan dia. Hmm harapnya persahabatan ini berkekalan ke akhir hayat.

Ada satu yang nak aku kongsi, pas Fazi balik aku trus guna net kat Coffen Bean tu, ntah sampai kol brapa aku mula rasa sejuk so aku pack n balik. Dalam perjalanan tu badan aku kejap panas kejap sejuk. Tekak aku mula meloya dan perut aku mula rasa cam ditendang ke sana sini, cam tsunami. Aku tak tahu napa jadik cam tu. Sampai je umah aku trus zzzooommm masuk bilik, salin baju n suar trus tido. Aku tak tegur dah Fallah n Shahril yang ada kat depan. Aku tahan je rasa nak muntah. Tido walau tak lena coz aku sakit sangat. Ntah kol brapa Fallah masuk bilik tanya aku napa. Aku cakap nak muntah tak nak cakap banyak. Dia picitkan kepala aku pastu dia kuar gi beli makan ngan Shahril. Iz pun ada datang umah. Dia tanya aku nak apa aku cakap tak nak, saat tu aku rasa cam nak makan je perabot dalam bilik aku ni. Aku jadik tak senang duduk jadinya.

Malam kol 12 lebih aku kuar gi Khaleel ngan Fallah, aku nak bubur nasi tapi takder plak so aku order bihun ngan ayam tandoori tapi aku makan sejemput jer coz nak muntah. Aku btol-btol tak selesa. Fazi ada sms, aku citer kat dia. Katanya mayb aku tak biasa ngan kopi yang keras sangat kot. Ntahlah, betol-betol la kenangan yang tak mungkin aku lupa. Balik umah aku tido trus.

p/s : coffee bean – indahhhhnnnyyyyyaaaaa kenangan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home