Tuesday, May 13, 2008

12th MAY 2008 – SEHARI BERLALU …..


Awal pagi aku dah keluar umah terus ke kedai coz owner nak datang tengok apa yang patut di baiki atau ditambah. Aku kuar dengan Fir gi sarapan kat Khaleel (hmm tak lama lagi sure dorang lantik aku jadi Duta Khaleel, sarapan kat sini makan malam pun kat sini, aku makan tosei jer, dah dekat 2 minggu tak jamah nasi coz dalam proses membuang segala lemak di dalam badan, itupun pas kena warning aku ada 12 kilo lemak yang kebarangkalian aku dapat sakit jantung adalah bosar) ishk melalut plak citer aku neh.

Pas sarapan terus gi kedai, apek tu datang ngan bini dia warganegara Jepun. Pelik sungguh aku tengok wife dia berpakaian, banyak kali gak aku pandang bini orang tu. Dari situ aku gi CIMB Bank jap bincang pasal business loan aku dah tu trus kuar nak gi antar Fir ke Sungai Nibong coz dia nak balik KL.

Aku singgah Pulau Tikus jap bayar duit keta Atos pastu gi Maybank bank in cheque show baru ni. Dari situ gi plak umah Mama Ana kasi adiah Hari Ibu, aku dapat adiah birthday ari tu, sehelai sejadah berwarna biru, cantik siot.

Aku drive terus ke Sungai Nibong tapi Fir cakap awal lagi so kitaorang makan ais kacang n laksa plak, hmm tak la sedap mana pun tapi ok la. Dari sana aku antar Fir n trus balik, hmm sunyi la aku pas ni. Tuhan je yang tahu …..

Petang aku rehat jap je tak sampai sejam aku kuar balik ngan Bob, gi Klinik Jalan Macalister ajar akak-akak nurse wat catwalk untuk Hari Jururawat karang. Mcm mcm gelagat aku nengok, nak gelak tak bleh so aku tahan je la.

Ari ni ada dua berita yang menggembirakan aku. Satu – aku dapat offer untuk hosting event selama dua minggu di luar negeri (fuhhh….cam jauh jer!) Secara dasarnya aku dah berstuju tapi masih dalam peringkat tawar-menawar harga huhuhu cam beli ikan la plak. Aku setuju kemudahan yang ditawarkan tapi agak kureng setuju dengan harga tapi tak per lah, kalo rasa ok ok aku amek je. Dua – aku ditawarkan jawatan sebagai Operation Manager untuk satu projek pelancongan yang masih dalam perancangan rapi. Projek ini dikepalai oleh seorang yang berpengaruh gak tapi aku tak dibenarkan mendedehkan apa apa lagi butiran lagipun aku pun tak tahu apa lagi, just dihubungi menerusi telefon dan minggu depan satu mesyuarat akan dijalankan, dari situ baru la aku tahu butiran yang lebih jelas dan aku nak gak tahu dorang ni betol ke tawarkan aku jawatan tu? Hmm tak tertanggung rasanya dengan pengalaman yang terlalu kecil dalam pelancongan negeri. Apapun aku hargai tawaran yang diberikan, kalo aku rasa tak membebankan dan mampu aku pikul, aku nak grab je. Tapi kalo aku tak yakin, aku nak tolak je coz dari apa yang aku dengar, pojek ini agar besar gak. Operation Manager – hmmm aku takut sangat-sangat tapi dah terbayang kalo pojek ini jadik aku nak tolong kawan-kawan aku yang minat dalam pelancongan ni untuk dapatkan keja, InsyaAllah.

Malam – aku malas keluar makan. Lepak dalam bilik sambil dok tengok software editing photo je, inilah keja aku. Esok awal pagi aku nak ke Bayan Lepas berjumpa seseorang untuk dapatkan gambaran kasar tentang projek yang aku citer tu dan aku nak tahu kenapa aku dipilih.

Hari ini berakhir sudah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home