Sunday, November 20, 2005

biarkan aku tenang di sini ...

saban hari aku berusaha mencari segala yang terindah dari dalam diri aku sendiri untuk aku hadiahkan pada insan lain, terutamanya untuk insan yang aku sayangi. semua yang aku kongsi adalah yang terbaik dari aku agar insan itu dapat senantiasa merasakan kebahagiaan dalam hidupnya namun seumpama lilin yang terbakar membunuh diri - itulah aku.

puas sudah aku tangisi, puas aku ratapi dengan apa yang terjadi tapi belum ada makna pada diri yang memandang kerana aku menyimpan segala rasa di dalam ini - hati.

belum habis aku berfikir tentang ketentuan perjalanan kehidupan, apakah aku bertuah di sini atau akan terus merasa terbeban hanya kerana memikirkan tentang perasaan yang kadangkala tenang bak memandang hamparan lautan luas dan kadangkala berkecamuk bak sesat di hutan yang tiada jalan pulang.

sampai saat ini, belum ada damai di hati. aku akan terus berlari mencari di mana letaknya kaki langit agar bisa aku daki dan diam di awan biru melihat kehidupan di bawah sana yang penuh palsu. saat itu, jangan ditanya ke mana hilangnya aku kerana jawapannya ada pada kamu.

sesekali pandanglah aku di sini, selagi aku masih di sini.

p/s : photo di atas adalah ihsan MEER (akungantaro.cjb.net) - dia antara lelaki terindah yang pernah aku temui. tengkiu Meer atas persabahatan kita!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home