Wednesday, October 05, 2005

tibanya RAMADHAN

Petang Ramadhan aku di rumah Aisye tanpa Aisye. Dari jam 5.30 petang hingga 10 malam, meluangkan masa bercerita tentang aku, tentang dia dan keluarganya, memahami dan cuba membentuk satu rasa cinta sesama kami. Aku disajikan ngan bihun goreng berkicap (sedap siot, pedas sangat tapi I'm loving it!) Aku menonton ASTRO dengan ma Aisye, bertukar cerita apa saja, dari cerita biskut raya ke cerita AP Rafidah Aziz, semua kuar! Dan yang pastinya tentang Aisye : siapa dirinya dari pandangan ibu kandungnya! Aku semakin memahami dan menyayangi (pastinya) namun aku juga semakin berhati-hati (perlunya rasa ini ada di jiwa)

Ramadhan ini terlalu istimewa, bilamana aku punya dia, seorang insan yang semakin dekat di hati aku dari hari ke hari. Pastinya pagi Syawal nanti bertambah seri (biarpun kami tak berpeluang meraikan bersama di pagi raya) - aku sedih sangat, aku berangan je la dapat ada di sisi Aisye di Aidilfitri. Hmm mungkin tahun depan, segalanya mungkin!

Aku teringatkan arwah nenek, dulu sewaktu arwah masih ada, aku slalu solat Maghrib ngan nenek, kitaorang sekadar menjamah kurma ngan air pastu solat pastu baru la makan nasi. Skarang semuanya dah tak der lagi. Sayu sangat kat meja makan tadik, hmm suratan hidup dah tertulis kan? Hanya doa je yang dapat aku hadihkan wat nenek ...

Ramadhan ... terlalu banyak kenangan yang tersimpan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home