Wednesday, September 14, 2005

bila ini yang aku rasa ...



rindunya dalam hati .... aku tak mampu berbuat apa-apa, sekadar mendoakan dia akan terus setia dan meyakini segala apa yang telah aku lafazkan padanya selama ini, bukan sekadar kata-kata tapi janji, sumpah setia. aku bukannya lelaki yang bijak mengarang kata cinta tapi bila ada gelora jiwa ini maka terzahirlah suara di mana cinta dan rindu ini menjadi satu.

saban hari aku asyik memikirkan tentang perjalanan indah ini, telah aku lalui masa silam aku, telah aku jalani segala rencah hidup ini dan di setiap titian itu aku sedarkan diri aku dari mimpi. yang aku bimbangkan kini adalah dia : dia yang paling istimewa di dalam hati aku saat ini. dia masih belum melihat dunia dari sisi kehidupan, yang nyata di matanya hanyalah dari langit yang terbentang, melihat alam luas tanpa sempadan, nampak jelas tapi terlalu banyak penipuan, terlalu sesak dengan kekeliruan. segalanya telah aku saksikan dan aku mahu di sini di sisi di tanah ini tidak di awan kerana aku bimbang tersesat di dalam keindahan.

jalan yang aku singgahi ini penuh dengan segala macam kebahagiaan sebenarnya terutama setelah aku kenal siapa dia. namun, aku juga sedar di seberang sana terlalu banyak pasangan mata yang sedang menyaksikan siapa antara kami yang lebih setia dan siapa yang bijak mengatur langkahnya. bagi aku, ini bukan pertandingan dan jika ianya pertandingan sekalipun, aku tahu aku adalah pemenang. mungkin bukan di akhir garisan tapi di awal perlawanan.

aku hormat pada perasaan yang ada dalam jiwa aku, biar dikatakan hamba cinta sekalipun aku tak akan kalah pada perasaan ini. aku mahu jadi dewa cinta yang hadirnya membawa seribu rasa bahagia, bukankah cinta untuk semua? untuk kita nikmati ... untuk kita alami.

aku memperjudikan hati ini untuk menyayangi dia dan aku akan terus menyayangi dia selama mana dia memerlukan aku. cinta lahir dari dalam jiwa dan cinta tak boleh sesekali di paksa. saat ini aku rindu sangat pada pertemuan tapi aku bangga biarpun jauh aku tetap setia kerana itu janji yang pegang di dalam jiwa. dia? setia? hmm aku yakin padanya tapi jika ditanya sejauh mana keyakinan itu, aku lebih rela tersenyum, biar ia menjadi rahsia.

"awak sayang saya?"
"SAYANG"
"sayang banyak ke sayang sikit?"
"SAYANG BANYAK!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home