Monday, August 29, 2005

belia benci DADAH



Belia benci dadah ... penah dengar ke slogan tu? Hmm peminat Mawi sure tahu tapi aku tak minat Mawi sangat tapi suka dengan sikap kesederhanaan yang ada pada dia, moganya dia dapat jadi Artis Contoh especially untuk remaja Malaysia.

Bukan nak cakap pasal Mawi tapi aku nak citer pengalaman aku MC kan function Kempen Kesedaran AntiDadah Kebangsaan Peringkat Negeri Pulau Pinang di City Bayview Hotel, Penang jap tadi. Aku dapat progam untuk hosting petang tadi dah tu senarai VIP tak confirm sampai la kira-kira 5 minit nak mulakan acara, slalunya aku akan handle acara start jam 7 malam untuk dinner tapi tadi jam 9.15 malam baru mula (dan aku dah agak dari mula lagi dah sure jam 12 baru nak abis). Alhamdulillah function semua berjalan lancar tapi yang aku kureng selesa ialah function ni melibatkan menteri persekutuan dan kerajaan negeri yang melibatkan protokol, alahai .... boring sangat. Tu pic aku pakai baju batik yang telah 'menarik' usia aku ke peringkat matang yang terlampau, dancers kat backstage pun cakap aku nampak tua. Nak buat cam ner, dah jalankan tugasan tapi aku paling suka function ni coz tak banyak yang aku MC, sikit sangat tapi bayaran Alhamdulillah. Mungkin dah namanya rezeki kot, kekadang sesetengah function tu bercakap sampai mulut letih tapi bayaran sedih sangat. TAPI yang paling paling paling best, aku dapat offer untuk jadi MC bergerak coz program ni akan tour Malaysia, hmmmm TAPI aku tak dapat kasi jawapan coz nak kena check jadual keja gak, sedey sangat...bila la dapat tour Malaysia dengan cara FREE ek? Hmm...ntahlah!

Dalam diri aku sekarang ni tengah berbelah bagi antara nak berhenti dari keja ni kemudian nak sambung study atau terus keja. Dalam diri ni nak sangat sambung study tapi kalau dah resign karang sapa plak nak uruskan perbelanjaan aku ngan family. Kekadang tengok orang lain, senang je idup dorang, maklumlah anak orang kaya tapi aku ni susah giler sampai sakit otak berfikir cam ner nak carik duit nak study ngan aman selesa. Bila nak tido aku selalui sangat berangan dapat duit dari langit la, terjumpa duit riban-riban la, hishhh memacam lagik. Aku harap aku dapat buat keputusan secepat mungkin dan yang pasti keputusan tu harus satu. Aku perlu pegang pada satu keputusan dan tawakal je la. Ishkkk pening pening! Nak tido dulu la.

p/s: study...keja...study...keja...study...keja...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home