Monday, October 03, 2005

sepasang kain biru hitam

Tak lama je lagi Ramadhan akan menjelma, pastu Syawal plak. Tahun ni rasa hepi sangat dari tahun-tahun lalu coz ada Aisye yang akan bersama ngan aku sambut Aidilfitri nanti, InsyaAllah. Tadi pagi aku ada event kat EQ hotel pastu terus aku gi KAMDAR carik kain untuk persalinan Syawal buat Aisye, pening kepala aku carik kain yang sedondon ngan aku. Puas pusing akhirnya jumpa gak, kain warna hijau epal (warna kegemaran mak). Hmm Khamis ni Aisye balik Penang aku nak kasi kat dia untuk tempah cepat-cepat, itupun rasa cam tak yakin je, ada ke tailor yang nak ambik tempahan lagik ni! Cuba je la....

Masa tengah cari kain tu, aku terpandang sehelai kain sutera cina warna biru hitam, biru hitam banyak kenangan untuk aku. X-lover dulu suka sangat ngan warna ni, aku ingat lagi, masa tu kitaorang sedang holiday kat Negeri Kelantan Darul Naim, masa kat atas bas, dia ternampak ada pakcik jual kain warna biru hitam, dia cakap dia suka sangat ngan kain tu, yang aku ni pun di bawah pengaruh minda bawah sedar terus suruh abang driver tu stop kejap, aku turun gi beli kain tu kat pakcik tepi jalan pastu naik bas balik kasi kain tu sebagai hadiah untuk dia. Hmmm dapat korang bayangkan? Aku sendiri tak tahu macam mana aku bleh wat cam tu. So jap tadik bila terpandangkan kain warna cam tu aku teringatkan dia , just teringat jer la, kejap je pun, kata orang cinta pertama ni susah nak lupa kan? Banyak sangat kenangan tapi skarang ni aku cuma nak hati aku diisi oleh Aisye jer, tak nak yang lain. Baik buruk hanya Aisye jer. Aku ni bukan jenis sana makan sini makan, nak kata aku bodo pun kata la, yang aku tahu aku nak jadi bf yang baik, itu jer!

Khamis ni aku nak gi ambik Aisye, Jumaat InsyaAllah dia sahur kat umah aku, buka puasa karang kat umah dia, iya-iya sangat mak dia ajak makan kat umah, dah berapa kali aku tolak so kali ni tak der alasan lagi nak menolak, kang nampak sangat aku ni ntah apa apa.

p/s : terima kasih pada yang sudi menyayangi, maafkan aku kerana terpaksa menyatakan di sini, hanya Aisye yang bertakhta di hati.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home