Monday, March 14, 2005

di sebalik namanya HUJAN


HUJAN

sekian lama hujan menjauhkan diri dari aku, sekian lama aku merindu titisan jernih itu yang jatuh tulus dari langit yang pastinya suci tanpa cela, malam ini hujan turun seumpama mengerti perasaan aku, yang masih sepi biarpun hari penuh terisi. Aku tidak malu untuk mengumumkan pada dunia bahawa hujan di hati aku laju mengalir bak sungai tanpa penghujung. Tangisan dan air mata bukannya hak milik wanita tapi kata aku tangisan itu bererti kerana dengannya sebuah perasaan bercampur gaul lalu dilontarkan kepedihan itu.

aku sudah letih untuk menjadi yang terbaik untuk setiap insan yang singgah di hati aku, semuanya mengecewakan, sayang sekali kata Kris Dayanti ... Cubalah Untuk Setia : adakah kesetiaan itu hanya sebagai percubaan? Jadi yang seandainya sebelah pihak tak mampu untuk setia? Seharusnya dalam setiap hubungan itu perlu ada satu keyakinan dan usaha untuk setia bukannya mencuba. Arghhh semuanya sama, ntah apa yang di cari dalam sebuah cinta.

keliru pedih sakit hati semuanya ada dalam jiwa aku, hujan semakin laju, hati ini semakin layu. Beratnya rasa untuk aku melalui hari-hari akan datang, terasa beban di galas tak mampu berakhir. Aku kadangkala jadi hairan bagaimana jiwa manusia manusia ini yang tak tahu menilai apakah erti sebuah kasih sayang ini? Murahnya pada mereka sedangkan pada aku tak terbalas dengan harta berjuta. Semua ini menjadikan hati aku kecil sekecil kecilnya.

p/s : untuk awak yang sukakan COBALAH UNTUK SETIA : sayang yang ada dalam diri saya ini tak termampu saya nilaikan, cuma saya kesal sehingga ke hari ini awak tak punya satu kekuatan untuk menyatakan sejauh mana kasih yang awak simpan. saya kesal .... kasih awak bagaikan mainan .

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hujan..akak suka sgt hujan..bila hujan, hati akan merintih sedih..lajunya hujan mencurah sama lajunya airmata..;)


jgn jadi mcm akak key;)

11:03 PM  

Post a Comment

<< Home