Tuesday, March 01, 2005

BILA BINTANG BERHENTI MENYANYI ....


menyanyilah bintangku

Oleh : Lelaki Di Dalam Cermin
Idea Asal : Ishak Surya Adipermata
Ilham : Arwah Syahrani Azmi (25hb Febuari 2005)


Tak mungkin bintang aku ini berhenti menyanyi kerana aku tahu dia bukan jenis yang boleh duduk diam, mulutnya saja layak aku ibaratkan bagai bertih jagung, tak pernah tahu berhenti bercakap sampaikan bila dia bercakap, yang lenguhnya mulut aku sendiri.

Daniel…orangnya persis lelaki idaman wanita (dan jejaka juga), tubuhnya tegap perkasa bak seorang model celana dalam lelaki layaknya! Wajahnya berpetak (kataku dia biskut empat segi), matanya jika direnung jauh menusuk jiwa, bibirnya kecil tak sepadan muka (katanya ‘hmm inilah seksi!’) Tinggi…bergaya, kadangkala pendiam tak bersuara tapi ada ketikanya becok lebih dari murai tercabut ekor layaknya! Yang nyatanya, dia disukai semua…aku katakan SEMUA, seorang insan yang mudah bergaul tapi masih tahu batasan, mungkin kerana itu dia tak pernah sunyi dari berteman. Aku cemburu…cemburu pada keikhlasan dia dan persahabatannya.

“Niel, kau nak pegi mana karang pas keja?”

“Hmm biasa la…ari ni kan Khamis…”

“Ohh…malam Jumaat ek? Hmm best la kau!”

“Apa yang best? Kepala tu mula la nak tukar warna….”

“Ishk kau ni, best la dengar ceramah agama karang!”

“Haa….yer la kau tu! Macam sehari aku baru kenal kau! Kalau iya pun malam Jumaat, aku kan tak kawin lagik…tak best la!” Daniel bersuara bersambung ketawa.

Pecahlah derai ketawa aku ngan Daniel kat kaunter! Senior Exec jeling tapi aku tahu…jeling manja jer tu! Cik Senah, 39 tahun, bergaya (bukan muda lagi ok…tapi belum kawin!) Anak dara tapi terlajak usia skit. Hmm dah trend agaknya skarang ni pompuan suka kawin lambat. (aku pun tapi aku laki…) Senior Exec aku ni orangnya ok tapi kekadang tu angin sket, biasa la…bulan merah agaknya! Ishkk citer Cik Senah plak!

Ramainya customer hari ni, sedar tak sedar dah 8 tahun aku keja kat bank, pas keluar dari universitia, aku ngan Daniel dapat keja kat sini sampai la sekarang, lega! Jam dah 3.30 petang, kaunter dah nak tutup. Tak sabar aku nak balik.


Bakal Bersambung .... sebuah cerita tentang kehidupan yang telah ditinggalkan.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

from : Ishak Surya Adipermata

Ini cerita yang diambil dari cerita saya yang judulnya Sahabatku akan selalu hidup selamanya... Heartnsouls.com..
Terusin donk ceritanya.. Pengen baca nih.. Thank you ya.. =)

4:42 AM  

Post a Comment

<< Home