Monday, February 21, 2005

25 jam sehari

Hidup ni aku rasa macam cepat sangat masa berjalan, dalam sehari tu memacam cerita berlaku dalam idup, lepas satu cerita ada cerita lain lak! Hmm cam kata Ct Nurhaliza ... begitu banyak cerita :)

Actually dua tiga hari ni macam malas nak menulis kat blog, tension ada gak, tapi idup tetap kena terus kan? Waktu hepi mcm ingat tak ingat, waktu sedih...sendiri mau ingat la kan? Hmm dah jadi biasa dalam idup aku ni, hepi nampak hepi, sedih pun maintain nampak hepi, jadik tension kalau aku wat muka sedih coz kengkawan tak dapat nak terima wajah sedih aku so aku wat muka hepi je la...(takperlah sahabat sahabat sekalian, aku idup untuk korang je la!)

Ishk ishk sampai bila la aku nak dapat payment, dorang ingat senang ke keja mengacara majlis...keja dah abis 2 bulan sudah, payment aku blom dapat lagik, sib baik keja ni keja part time aku jer, pagi tadik aku ke Kewangan Negeri - semak pembayaran keja aku, tak masuk lagik! Hmm ntah la bila nak masuk tu. Tapi aku tak nak pikir sangat coz aku rasa malu nak tanya lebih lebih, sebabnya? Hmm aku malu ngan Tuhan la :) Betul...korang mesti ingat aku giler per tapikan Dia dah kasi bakat, dah kasi suara yang sesuai, tugas aku sampaikan je apa yang yang pelanggan mahukan dalam setiap majlis, bukan ke senang namanya? Cuma bukan semua mampu buat tu...setengahnya gemuruh ngan orang ramai setengahnya malu bercakap, setengahnya nak cuba tapi tak der saluran...sedangkan aku Dia kasi pakej dan Dia tunjukkan jalan. Dengan sekali telefon dari pelanggan, aku dapat satu majlis dan dibayar mencecah empat angka...siapa nak kasi? Keja sebulan pun belum tentu dapat gitu...bagi aku, biarlah, lagipun itu pendapatan sampingan,lambat laun dapatgak, kalau dapat skarang pun bleh abis aku beli 'katak' hmm baik aku simpan.

Sian Eton... member aku tengah pusing pusing carik keja, dah merata tapi blom dapat gak...ntah la aku pun dah tak tahu nak usaha mana lagi dah...dah bersuami dah beranak tapi keja blom dapat lagik...tadi aku dah ambik borang keja ngan kerajaan Penang ni kat dia, harapnya dia dapat la karang....

Jump Boil...bukan produk baja tumbuh-tumbuhan, bukan nama makanan ok, ini nama email sorang ni, aku suka ngan dia, kenal pun kat sini lah, kat blog aku ni, baru je kenal 'kenal ke' tapi aku suka dengan email email yang dia hantar kat aku. Smalam pertama kali aku sms dia..katanya tengah makan ngan member, ok aarr tu ada jawapan so aku tahu la yang aku tak salah catat number handphone! Cam ada arus semangat yang dia kasi.....harapnya selamanya dia ada ngan aku.

Smalam besday si Aya, aku tak pegi pun, dgr citer dorang main Galah Panjang kat beach hmmm teringat aku zaman bebudak, tapi member aku semua tu dah besar..main galah panjang lagik ke? Hmm...tak per aaa janji korang hepi! Smalam aku sakit kepala yang teramat, cam ada bola tengah melantun dalam kepala ni. Pas dinner skit, makan ubat mak kasi, apa lagi nak tutup lampu.....tetiba bunyi hon plak! Ishkkk sapa lak tu, abang aku plak datang umah! Hmm ajak kuar makan, aku tgk jam isshkk dah jam 12 malam ni, makan apa lagik, tak nak la aku kang gemuk! Susah payah aku maintan berat aku kang hampeh!

Ari ni Muni email aku, siapa Muni? Munirah ke Munir? Hehehe, ngak penting apa juga jantinanya, janji manusia! Itu yang penting. Sedih plak aku baca email dia, katanya dia gemuk tak der sapa nak kawan...hmmm pelik aku dengan manusia manusia di sekeliling, dorang ni ingat dorang sapa ntah! Nak pilih yang ensem la yang cantik la, baru bleh jadik kawan...sebenarnya ada yang tak pandang semua tu tapi rasa aku bilangannya kecik la, aku cakap pada Muni, biarkanlah semua ni, wat per la nak beratkan otak kita ngan semua tu,kalau Muni rasa dengan menguruskan badan Muni dapat membina kehidupan, buat lah! Dah jadi lumrah manusia nak tgk sesuatu yang elok elok jer! OK ek Muni jangan sesedih. Psst : aku suka kawan ngan sesapa je...setiap orang tu ada cerita berbeza dalam kehidupan, sekurang-kurangnya aku dapat belajar!

Hmm banyak lak aku merapu dana...sebenarnya tak tahu nak nulis apa. Wokay lah....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home