Tuesday, February 08, 2005

masih ada sayang ?

Valentine ader antar sms dua hari lalu, satu sms mohon maaf satu lagi minta kembali macam dulu...hmm aku? Satu, aku senyum dua, aku senyum tapi penuh dengan simpati. Aku sayang gak kat dia, kalau tak sayang mana mungkin aku diam sebegini mengira hari.

Aku jadi bingung dan terus bingung, apa yang jadi sebenarnya. Satu waktu tu kata-katanya (masih aku simpan dalam handphone) terlalu menyakitkan..seolah olah aku ni insan yang tak membawa apa apa makna padanya slama ni..membosankan, mengongkong dan memacam lagik. Hmm senang je, sebagai manusia biasa, aku ambik jalan yang paling mudah...slama ini hanya dia yang lamaaaaa dalam hati aku, aku kasi yang terbaik..cuba memahami stiap masalah dia, letakkan diri aku sebagai tertekan, sms, telefon, sebagainya. Yang aku dengar feed up - happynya dia bila ada ngan aku. Baguslah kalau cam tu sekurang-kurangnya aku dapat bahagiakan orang. Tapi bila satu je soalan aku nanya tentang dia ngan somebody, fuhh Tsunami trus datang. Memacam lak dikatanya aku.

Sejak ari tu, aku kasi la 'silent treat' Hmm...baik diamkan diri kerana sesekali dan bila dalam keadaan tertentu, mendiamkan diri adalah jalan yang terbaik. Dan kini dia kembali dengan ucapan maaf dan katanya baru dia tahu siapa sebenarnya yang dia sayang...mudahnya kata kata ni kan. Stiap kali insan lain melakukan kesalahan dan kita memberi maaf, detik itu indah sangat tapi kalau dua kali? Tiga kali? Hehehe sendiri mau ingat la kan.

Aku? Hmm trus selamba rock...tak pernah ingin aku berdendam pun, stiap hari sebelum tidur, aku maafkan semua orang yang aku kenali. Aku juga pohon maaf menerusi angin andai ada salah aku pada sesiapa ari ni. :) Tenang sangat rasanya...

Awak, nilailah kembali apa yang telah kita lalui...timbanglah, antara bahagia dan duka, yang mana datangnya dari orang?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home