Friday, January 28, 2005

secebis ...

KETAWA yang terus senyum dan ketawa itu adalah bibirku, yang terus membuatkan semua di sekeliling ini senang dan bahagia juga bibirku. Semuanya mahu lihat keceriaan itu tapi ada siapa yang mahu lihat hatiku juga tersenyum? Dah lumrahnya manusia...mahu lihatkan yang ceria ceria jer dan lumrahnya aku yang suka memberi yang suka suka aja...duka? Hmm simpan je sendiri, selagi mampu. Allah tak akan menguji kita jika Dia tahu kita tak mampu menanganinya....

Dua malam lalu seorang teman kegelisahan, bimbang teringatkan sebuah kematian. Kali ini aku senyum,jauh dari dalam hati, andainya benar yang dirasainya itu menimbulkan kegelisahan dan keinsafan, alangkah baiknya. Aku? Hmm aku juga bimbang namun apa yang mampu aku lakukan? Senyum dan tenang hadapi kehidupan, laksanakan tanggungjawab sebaik mungkin dan redha dengan ketentuan Ilahi, itu yang sebaiknya.

Hari ini hari libur, keluar rumah dari pagi, dapatkan rawatan Terapi Ozone, hmm melayang gak RM600 tapi aku yakin ianya berhasil, itu pun dah 2 kali aku dapatkan penjelasan pakar betapa teknologi ini dapat membantu aku menjalani sebuah kehidupan yang lebih sempurna. Tadi selesai satu rawatan, lagi 3 kali rawatan dengan beberapa lagi rawatan susulan. Tak salah rasanya aku berusaha untuk sebuah kehidupan yang sekali sahaja.

Hmm singgah jap ke KOMTAR, nak ke Tourism nak ke Kewangan Negeri, pastu nak pegi beli bunga telur, malam karang nak ambik PC yang sakit, ishkk coztume blom set lagi untuk model esok! Alahai, banyaknya keja.

Hmm ok la, stakat ni jer, kang PC dah sembuh,ada citer untuk dikongsi!

p/s : Alhamdulillah Syah dah keluar dari ICU tapi aku tak der masa lagi nak gi tengok dia, lega skit hati

0 Comments:

Post a Comment

<< Home