Friday, January 21, 2005

surat untuk SYAH

Surat Untuk SYAH ……


Assalammualaikum.


Syah,


Semalam (malam Aidil Adha) I ada call Bob, kitaorang bincang pasal event hari ni kat airport, Bob cakap macam tergesa-gesa. Bila I Tanya, katanya nak pegi visit U kat ICU, katanya U kemalangan, dalam keadaan kritikal skarang, I buat bo layan jer. Malas nak dengar kelentong si Bob tu, baru ni dia penah cakap kat I yang U kena pukul teruk padahal bila berbual ngan U, ok jer!


Aidil Adha I sambut dengan hati yang njoy sangat walaupun kena keja ari ni tapi pas abis event, I tanya kat Bob (dengan nada gurau) macam mana dengan keadaan U, kata Bob dia tak dapat tgk U hanya keluarga terdekat je. Hmm nadanya membuatkan jantung I berdegup kencang, cerita betul ke ni? Dia suruh I contact dengan Hani kalau nak tahu pasal U coz U and Hani satu opis, sampai je kat umah, letih n ngantuk sangat coz semalam I ‘dating’ ngan computer I yang kena virus. I SMS Hani, jawapan SMS Hani buatkan I kesal sangat, tapi tak salah I gak, Bob tu memang suka main main. Kata Hani keadaan U kritikal hanya keluarga je dapat ziarah. Katanya lagi U kemalangan di highway pulang dari Perlis, U tercampak dari cermin depan. Tanpa I sedar, air mata I bergenang…siapa U untuk buatkan I menangis?


Kita dah lama kenal antara satu sama lain, I kenal U melalui kawan kawan dengan cerita cerita sensasi U tapi dalam masa yang sama I nak sangat kenal rapat ngan U, tahu sebab apa? Sebabnya dalam usia yang muda, U dah ada perniagaan sendiri. Tapi disebabkan I juga sibuk dengan produksi I, segalanya diam cam tu je.


Disebabkan ‘dia’ kita jadi rapat tapi slalunya I SMS U telefon, pernah dah dua kali prepaid U habis coz sembang ngan I … Kehadiran U banyak memberi semangat untuk I teruskan kehidupan. U banyak bergurau tapi setiap perkataan yang keluar dari mulut punya semangat dan pendorong yang tak pernah I perolehi dari mana mana insan yang I anggap sahabat. Dalam usia U yang masih muda I tak sangka rupanya pengalaman telah mematangkan diri U. Dan I tak malu untuk mengambil setiap teguran dan nasihat U sebagai panduan untuk I.


Banyak kali gak U tanya bila nak jumpa U. Tapi kita sibuk, baru ni U ajak tengok wayang, I cakap lain kali. Bukan tak sudi, kebetulan event tengah banyak. I pun nak jumpa U sebenarnya, banyak yang nak dibualkan, nak tumpang pengalaman U dalam dunia perniagaan, dunia yang kita kongsi bersama.


Tadi I cakap ngan mak I pasal U, mak terkejut sangat. Hmm air mata I bergenang lagi depan mak. Syah, waktu ni I tak tahu nak buat apa. Sebenarnya I banyak kerja nak buat ni, pagi tadi I baru je dapat tawaran kertas kerja untuk road tour Penang Tourism ke Melaka, KL, Johor dan Singapura. Tapi I tak boleh nak mula, bukan nak ingat bukan bukan tentang keadaan U skarang ni tapi hati I tak tenang.


Syah, banyak yang nak I kongsi dengan U. Hanya pada Allah yang I harapkan sekarang. Suratan ini dah tetap untuk U. I harap sangat akan ada 1 hari nanti I masih berpeluang bercakap dengan U lagi. Suara dan semangat U masih terngiang-ngiang di fikiran I.


Ya Allah Ya TuhanKu, Kau telah temukan aku dengan seorang insan yang sederhana, yang datangnya membawa senyuman tapi aku pohon padaMu, janganlah senyuman itu hanya untuk sementara ini. Insan seperti dia telah membuatkan aku bangun dari lumpuh semalam. PadaMu aku bermohon……


Syah, I tahu I yakin U akan kembali (seperti dulu).


Assalammualaikum.



PENANG IDOL (sepertima gelaran U untuk I)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home