Thursday, September 09, 2004

kisah cinta agung

Karya Agung – Menyaksikan Puteri Gunung Ledang membawa aku ke zaman silam, biarpun hanya beberapa jam namun sudah mencukupi untuk aku menghargai betapa indahnya sebuah cinta. Andai ada si Puteri Gunung Ledang ingin aku seru agar diberikan rahmat kepada wanita wanita di dunia ini sebuah cinta agung. Sesungguhnya dahaga aku pada cinta yang sebenarnya.

Puteri Gunung Ledang menghanyutkan aku dalam khayalan, simpati pada si puteri yang agung cintanya, pengorbanannya terlalu besar, yang pasti hingga akhir hayat cinta terus bersamanya.

Hang Tuah dan Puteri Gunung Ledang mampu memberikan aku satu pengajaran, cinta adalah satu perasaan yang terlalu besar nilainya. Tak mungkin dapat dibeli dengan harta dunia. Lahirnya dari sekeping hati yang dikurniakan Ilahi.

Sebaik sahaja meninggalkan pawagam, jiwaku berbisik : andai aku punya sang kekasih hati seperti Puteri Gunung Ledang ….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home