Sunday, August 15, 2004

jauh semakin jauh

Jauh semakin jauh, itu yang aku rasa, mengira hari bagaikan mengira bintang di dada langit malam. Tambahan pula malam ini hujan, seolah olah mengerti menangisi nasib insan seperti aku. Tertunggu-tunggu aku panggilan dari Fid. Diam. Kosong. Sunyi. Apa salah aku? Seingat fikiran ini telah aku hadiahkan dia kasih sayang.

Letih sangat malam ni. Penat bekerja seharian tapi tak dapat nak aku bohong ingatan ini kuat pada Fid, masuk minggu ini dah tiga minggu tiada berita yang aku terima, sudah dua pucuk surat aku kirimkan, puluhan email yang aku siapkan tapi masih tiada balasan.

Aku cuba menyelami apa yang dia rasakan saat ini. Ntah! Dulu Fid sempurna malah bagi aku dialah penyelamat keadaan dan perasaan bila Taq pergi tinggalkan aku macam tu je tapi kini keadaan dah berbeza.

Aku tahu aku tak mampu bergantung pada sesapa tapi hati aku kecewa sangat dengan kepercayaan yang aku berikan pada orang lain. Mungkin murah sangat harga sayang aku. Tapi sekurang-kurangnya aku jujur pada diri aku sendiri : menyayangi dengan setulus hati.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home