Saturday, August 07, 2004

telah ditulis sebuah perjalanan ...


Shafura – Hadham adalah pasangan kekasih dan mereka ‘mungkin’ akan bertunang dalam tempoh terdekat sayangnya impian tak jadi kenyataan. Seminggu lalu mereka terlibat dalam kemalangan ketika mahu melintas jalan di pintu masuk USM Sungai Dua, Hadham koma dan meninggal semalam di saat Shafura mahu menerima ijazah dalam bidangnya.

Hadham mengalami pendarahan dalaman. Kelurga Shafura menyatakan yang mereka senang dengan Hadham yang disifatkan serba serbi baik dan sempurna.

Aku terdiam lagi, belum habis hiba dengan berita Allahyarham Farid, keesedihan kepada merpati dua sejoli ini terus menyerang hati aku. Ya Allah, sungguh berat ujianMu.

Shafura kehilangan orang tersayang, begitu juga aku. Bezanya Hadham tak mungkin akan menjelma lagi di depan mata sedangkan aku…aku tahu insan yang aku sayang masih di sini ada di hati. Cuma jodoh tak panjang. Aku teringatkan Fid …. Biarlah masa menentukan sejauh mana kasih sayang aku dan dia.

Shafura, doaku – moga kau berbahagia. Hadham – Al-Fatihah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home