Sunday, July 25, 2004

surat untuk AWAK

Assalammualaikum !

Kehidupan.  Satu tempoh ujian yang susah untuk kita terangkan bila kita melalui rasa suka dan bila kita melalui masa duka.  Yang pastinya, kita melaluinya tanpa diketahui bila datang dan pergi.  Dan kita antara insan terpilih untuk menerima ujian ini.

Satu ketika saya merasakan hidup ini terlalu indah buat saya dan pada satu ketika lagi saya bagaikan mahu dilahirkan semula untuk menempuhi segala yang positif sahaja dan saya sedar ianya bukan satu ‘mimpi’ yang baik.

Saya suka belajar dari pengalaman insan lain.  Saya cuba memahami, saya cuba melalui untuk keperluan diri saya sendiri tapi secara jujurnya saya masih gagal membawa diri.  Saya masih punya daya untuk tersenyum, sekurang kurangnya pada mereka yang ada di sekeliling saya kerana tanpa semangat mereka saya tak mungkin terus di sini.

Hari demi hari saya kongsi segala kasih dan sayang yang ada dalam diri saya dengan harapan kasih dan sayang yang saya taburkan itu akan kembali pada diri saya…ianya kembali tapi hanya untuk sementara : kasih tak lama.

Biar berjuta  tahun sekalipun kita gembira, ianya mudah terhapus bila sesaat kita berduka.  Setiap kali diziarahi rasa kecewa, saya sembunyikan dengan hilai tawa.  Namun jauh di sudut hati saya, tak ada sesiapa yang mungkin dapat membacanya.

Biarlah saya hadiahkan senyuman pada semua, sekurang kurangnya saya melakukan sesuatu untuk kebahagiaan insan lain.  Bila rasa sunyi begini, saya teringat pada mereka yang mencuri hati dan membawanya pergi.  Mereka pergi tanpa ada sedikit rasa belas untuk saya.  Bila difikirkan…kejamnya manusia!

Saya mahu terus hidup, saya tahu saya punya semangat untuk itu.  Saya mahu terus berdiri bukan tidur diulit mimpi. 

Ini bukan coretan biasa tapi catatan kehidupan dari hari hari suka melangkah penuh duka.  Hari ini bukan semalam untuk diuliti rasa pedih dan sedih.

Teman, doakanlah agar hidupku ini terus disinari cahaya kebahagiaan kerna aku tahu selama ini kita disatukan dengan rasa keikhlasan dalam persahabatan yang tak mampu dilihat mata tapi bisa dirasa jiwa.

Salamku untukmu.

 

Di jiwa ini ada tersimpan rahsia yang terluka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home