Saturday, July 24, 2004

dia seorang PENARI

Penari lelaki?  Eiiii….lembut, gayboy, maknyah, jantan jalang hmmm semua ada – itu yang digambarkan oleh masyarakat bila disebut kerjaya sebagai penari lelaki atau lebih manis dalam sebutan Artis Budaya.

Aku mulakan kerjaya sebagai penari sewaktu berusia 12 tahun sampai sekarang.  Salahkah menjadi seorang penari?  Terlalu indah dunia seni tari – mungkin hanya itu yang boleh aku katakan kerana aku melaluinya.  Aku tak boleh nak menafikan terlalu banyak unsur negatif dari positif tapi bagi aku terpulang pada stiap individu! Itulah .. inilah .. banyak sangat godaan sebenarnya!

Dengannya aku kini dah melangkah setapak lagi dalam dunia kerjaya aku.  Dan aku bangga sebenarnya dalam usia sebegini aku mampu mencapai sesuatu yang diingin-inginkan setiap penari iaitu mempunyai produksi seni sendiri.

Sekurang-kurangnya (kata mak) aku dah buktikan pada segelintir masyarakat, aku mampu melakukan sesuatu yang mereka rasakan mustahil. 

Malam ini aku akan ‘menari’ lagi.  Satu lagi persembahan yang diberikan pada produksi aku!  Mak, anakmu tak akan mensia-siakan peluang yang ada – untuk keluarga kita!


Jom menari !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home