Thursday, July 22, 2004

kita memendam rasa

Kita memendam rasa
Tak mungkin ku lafazkan
Kita cuba mendusta
Tak pernah ku fikirkan
Namun tak mungkin terpisah
Itulah janji yang pernah tercipta
 
Lupakan kisah duka
Kita tanggung semula
Kasih yang pernah terbina
Dua teman yang setia
 
Janganlah dipersia
Sgala yang terjalin indah
Tak pernah kita menduga
Biar takdir menentukan
Segalanya
 
 
Meminati seseorang tapi kelu untuk melafazkan sebuah perasaan?  Hmm, pernah korang alami apa yang aku alami?  Sure pernah…kekadang bila difikirkan kembali, ianya melibatkan perasaan tapi kalau kita simpan, sampai bila?  Dan bagaimana jika kita kehilangannya kepada orang lain sebelum sempat kita sampaikan apa yang kita rasa?  Biar kita luahkan tapi ditolak dari tidak meluahkan dan kita kehilangan, get what I mean?
 
Ishkk..bukan senang  nak melafazkan rasa hati ni..tapi aku banyak luahkan sebenarnya!  Dengan sms, dengan email, dengan telefon malah secara realitinya, rasa rindu .. rasa sayang .. rasa cinta senantiasa ada di bibir aku untuk kengkawan.  Dorang tahu aku ikhlas sayang dorang.  Cuma untuk yang tersayang … agak sukar dan aku percaya biarlah ianya keluar dari bibir ini untuk sesekali agar lebih bererti. 
 
Sesekali rasa sunyi datang dalam diri.  Ntahlah…ader gak rasa serik untuk mencintai dan dicintai. Bintang dah cakap tadi pada aku : jangan terlalu percaya pada CINTA kerana lebih banyak duka dari suka!  Mungkin..tapi aku juga percaya ada lebih banyak suka dalam duka.
 
Hari ini aku masih seorang diri, melihat sekeliling, mensyukuri apa yang ada, satu ketika nanti mungkin datang cinta dan waktu itu jika aku telah bersedia, apa salahnya?  Mungkin cinta itu akan jadi lebih bermakna.  Itu doaku…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home