Sunday, July 18, 2004

Biarkan Bintang Menari

 
Biarlah…bintang bintang di langit itu menari.  Aku tahu bintang-bintang gembira di atas sana kerana aku sering berkongsi cerita dengan mereka – cerita tentang kehidupan aku yang penuh suka duka.  Dan sering juga mereka menasihati aku supaya jangan terlalu menyayangi kerana itulah yang sering memakan diri tapi siapa aku menidakkan perasaan yang terlalu mudah simpati, terlalu mudah berkongsi anugerah Ilahi ini (menyayangi dan menyayangi)  Sesekali mahu juga aku membawa diri dan lebih menyayangi diri aku sendiri. 
 
Tuhanku, aku bersyukur dengan nikmatMu yang membuatkan aku tak sunyi dari teman-teman, semata mata kerana sifat sayang ini.  Aku disayangi malah aku yang lebih menyayangi. 
 
Oh bintang, mahu rasanya aku terbang ke sana dan tinggal bersama kalian, mahu aku lihat manusia-manusia di bumi sana yang hidup dengan penuh pura-pura.  Aku tahu tak mungkin impianku bersatu tapi sekurang-kurangnya aku dapat ‘melihat’ banyaknya ragam manusia yang tak bersyukur dengan anugerah pemberianNya.
 
Bintang, teruslah menari kerana aku janji aku akan setia melihat persembahan tarimu.  Janji ya, kaulah penghibur hati.  Sering, saban hari aku lihat di dada langit malam, tari-tarimu menyentuh hati, kerdipan sinar yang kau berikan terlalu indah untuk dibayangkan.
 Selagi ada hayat ini aku akan terus memerhati – menarilah bintangku!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

saya bangga dpt mengenali seorang lelaki yang benar-benar serius dengan perasaan..

12:15 PM  

Post a Comment

<< Home