Tuesday, February 01, 2005

berbicaralah sang alam ...

bagai sudah lama sang bulan berdiam diri, hanya melihat pungguk di bumi, yang terus gelisah mencari kasih sejati namun yang dapat hanya cinta berduri : sakitnya bak duri menghiris hati. sebenarnya bulan pilu melihat pungguk kecewa begitu namun apa daya apa mampunya untuk membantu, hanya memandang berjiwa sayu, biarlah menjadi pengajaran buat pungguk yang terus merindu

Banyaknya - itu suara aku bila lihat bintang di langit tadi, sempat ke pantai Batu Ferringhi. Bayangkan...bila malam gelap dengan langit yang terbentang luas tapi ada kerdipan kerdipan kecil yang bercahaya, indah sangat, besarnya kuasa ciptaan Tuhan. Aku sukakan lautan, suasana malam dan alam semulajadi. Suka sangat malah tenang rasanya hati biarpun di kala runsing.

Teringat aku pada pesan seorang teman : bila melihat alam, berbicaralah dengannya, sebenarnya dia mendengar setiap puji kita padanya. Aku senyum dan bibir ini terus berbicara. Semakin lama aku bersuara semakin lama juga hatiku bagai dipalu riangnya. Sesekali berbicara dengan alam .....





0 Comments:

Post a Comment

<< Home