Wednesday, February 09, 2005

siapa KITA ?

Siapa kita sebenarnya untuk menilai manusia lain? Aku jadi takut untuk melihat kelemahan dan kekurangan orang lain sebaliknya aku perlihatkan diri aku pada kesempurnaan yang ada pada setiap individu yang aku kenali, dengannya aku agungkan ciptaan Ilahi. Namun masih ramai antara kita yang memandang kekurangan, kecacatan, kelemahan serta ketidaksempurnaan insan lain. Tidakkah mereka sedar apa yang mereka suarakan itu bagai merendahkan ciptaan Yang Esa?

Manusia tak dapat lari dari melakukan kesilapan namun yang lebih mendukacitakan manusia melarikan diri setelah melakukan kesalahan...sampai bila?

Aku curi masa melihat perasaan mereka ini...sedihnya tak terbayang apabila manusia yang sama tarafnya meletakkan perbezaan pada diri masing-masing semata mata untuk kepentingan diri sendiri. Sering aku bermohon agar dijauhkan segala sikap yang tak menguntungkan ini. Biarlah masa terus berjalan dan aku sedar dengan diri aku sendiri.

Alangkah bahagianya jika semua di kalangan kita tahu di mana bumi dipijak .....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home