Sunday, March 06, 2005

warna warna


warna alam menceritakan segalanya, hidup kita tak dapat lari dari disinggahi warna putih, hitam, kuning, biru dan sebagainya! Hmm banyaknya warna, meriah pulak terasa hari ni!

Awal Subuh lagi, aku dah kemas bilik, hmm rancangnya hari ni nak beli perabot baru, nak cat bilik dengan warna baru, nak dapatkan susunan perabot baru, moga olahan sedikit sebanyak dapat mengembalikan keceriaan aku yang hilang tak lama dulu. Apatah lagi, hari ni tak ada keja sangat cuma petang nak ke studio untuk script reading (13 Mac karang bermulalah satu lagi contract hosting untuk aku selama sebulan, pas tu aku nak terbang ke Bumi Kenyalang - dah lama sayap burung tu memanggil aku!)

Pagi, gerakan bermula, aku ke kedai cat, beli warna hijau pucuk pisang (hmm takutnya dengan warna ni, tapi ntah la saja je nak gantikan warna bilik skarang yang kaler merah + biru + kuning), balik beli cat singgah jap kat kedai perabot...apek ni baik hati plak, aku mintak kurang dia kasi :) Maka dapatlah set bilik tido warna putih! Hmm...(aku suka putih ke? Hmm tak la tapi tak per)....Jam 1 tengahari perabot sampai, bilik dah siap cat, leganya! Meja PC, rak tv n hi-fi, rak buku, rak 'katak', aku tak kacau....cuma mayb bulan depan aku nak tukar semua tu ke warna putih!

Tak sempat nak susun sangat terus aku ke studio, bla bla bla, bohong lebih kurang hehehe, aku gi makan nasi lemak daun pisang kat Padang Kota Lama, fuiyoo terangkat! Balik umah terus ke bilik sambung keja sampai lewat malam, hmm baju tak gosok dah ada dua bakul besar, citernya cam ni, dulu aku kurus 65kg dengan ketinggian 180cm, pas tu badan naik ke 90kg (tapi tak nampak gemuk pasal aku tinggi), skarang dah 70kg hmm berat badan ideal kata doc, maka semua baju baju 'model' dah bleh pakai so banyak la nak kena iron semula..hmm mcm mana ni, apalagi bungkus trus ke dobi! Upah satu baju RM1 untuk iron, 60 helai? Hmm RM60 hinggit, ok la tu coz aku sendiri banyak keja tak der masa nak iron!

11 malam semuanya selesai. Alhamdulillah. Melangkah ke bilik berwajah baru....tak sabar nak tido karang.

p/s : kenangan, kepedihan, kesedihan tak mungkin akan padam tapi sekurang-kurangnya aku lakukan sesuatu untuk berubah ke arah kehidupan yang lebih tenang, selesa dan sederhana, yang terjadi sememangnya terjadi tinggal aku untuk sisa sisa hari akan datang, Akak Lilsy...akak banyak memberi semangat untuk Zac. Hati kita berbicara jauh dari kebiasaan.
Posted by Hello

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hehehe...bilik baru wooo..;) bes bes...

SELAMAT TIDUR WAHAI PUTERA KU..LENALAH DGN MIMPI NAN INDAH...DAN KETIKA BANGUN..SENYUMLAH...WARNA WARNA HIDUPMU MENCERIAKAN HARIMU...DAA!!

kim salam kat katak...ahaksss


:)

sis lilsy

1:29 AM  

Post a Comment

<< Home