Thursday, June 15, 2006

h a t i b e r b i s i k

Malam bertandang
Hati berbisik mengenang
Cerita derita yang daku pendam

Kata menguji
Cuba untuk kusudahi
Berulang airmata membasahi

Aku kini perlu berdiri
Walau hakikatnya
Pastikan melukai

Aku ingin
Semua rasai
Kerna pengakhirnya hidup
Ku sendiri

Oh Tuhan Kau berikan aku
Segala kekuatan
Meneruskan perjalanan


Sejak kebelakangan ini jiwa aku bagai tak tenteram, aku cuba gembirakan diri sebaik mungkin tapi seolah ada satu kuasa yang cuba masuk ke dalam jiwa aku. Aku ada terbaca satu blog tapi aku lupa blog apa tapi aku ingat kandungan blog tu tentang jiwa yang tenang ni senantiasa akan di goda syaitan agar jadi gundah, gelisah dan sebagainya. Hmm aku tahu siapa diri aku, selalu melalui apa juga situasi setenang mungkin dan cuba berfikir sebelum apa juga tindakan aku kerana aku ni jenis tetap pendirian pada sesatu tindakan. Tapi hidup aku ni selalu diuji. Aku hormati perasaan orang sekeliling aku terutama orang yang aku sayang, aku cuba, cuba, cuba dan tak pernah berhenti cuba untuk letakkan diri di tempat yang sempurna tapi ada saja yang jadi, ada saja yang muncul dalam hati. Aku tak minta lebih, tak minta masa, tak minta harta, yang aku minta, sebagaimana aku memahami sebuah perasaan orang lain, fahamilah aku juga seadanya. Kekadang aku jadi pelik, butakah hati manusia seperti ini, melihat tapi bukan dengan mata agaknya. Mereka mahu yang terbaik, yang sempurna, yang indah tapi mereka selalu lupa untuk menyumbangkan sesuatu atau menghargai semua yang mereka dapat itu.

Aku penat, penat sangat sangat nak teruskan perjalanan hidup ini. Biar aku luka berdarah di badan, aku sanggup lagi. Jangan aku luka di dalam hati aku kerana aku bukan jenis mudah memaafkan! Katalah apa saja tentang aku, fahamilah kalau sudi. Salahkan diri aku kalau itu yang perlu tapi hanya aku saja yang tahu dan lebih kenal siapa aku.

Jangan ganggu hati aku, aku merayu!

2 Comments:

Blogger rudy bluehikari said...

bersabar kerna sabar itu juga di dalam hati. ceriakan diri. keluar ambil angin malam.

5:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

kerana sabar, aku masih di sini, mencari jalan jalan gembira yang aku doa mungkin ada di hadapan sana, InsyaAllah

11:52 PM  

Post a Comment

<< Home