Wednesday, June 07, 2006

hanya aku yang tahu

Entah mengapa, aku bagaikan tidak tahu apa yang sedang melalui hidup aku, masuk je bulan June ni macam-macam yang jadi. Aisye banyak pujuk aku, katanya aku beruntung kerana dipilih Ilahi untuk menerima segala bentuk ujian Tuhan ini. Aku tahu tentang itu dan aku redha tapi jauh di sudut hati ini masih terfikir kenapa datangnya tanpa henti, bertalu-talu. Aku hembus nafas resah tapi cepat-cepat aku tarik semula. Aku tak mahu menyesali ketentuan hidup aku. Hanya aku yang tahu apa sebenarnya yang sedang aku lalui.

Bermula dengan masalah abang aku, sukar nak aku jelaskan di sini. Cukuplah sekadar aku nyatakan aku sendiri tidak memahami apa yang sedang berlaku antara abang aku dan keluarganya. Yang aku tahu ianya membuatkan seisi keluargaku resah.

Sebelum itu aku kehilangan handphone lama aku. HP tu aku sayang sangat sangat. Aku tak jual walaupun aku dah beli handphone baru. Dalam hp lama tu ada banyak saved message yang ada nilai sentimental. Kebetulan hari tu aku bawa dalam beg kemudian Aisye pinjam sehari coz nak transfer lagu, esoknya dia pulangkan. Aku simpan di dalam drawer bawah seat driver, petang tu 'kawan baik' aku nak pinjam keta, memang kawan baik! Aku tanpa syak wasangka kasi je Atos aku tu. Sminggu pastu aku teringat hp aku trus nak gi ambik tapi dah tak der so aku bukak diary, baca segala catatan, rujuk dengan Aisye gak, nyatanya hanya aku je yang guna keta aku dan juga 'kawan baik' aku tu. Hmmm sukarnya nak aku terangkan macam mana nak hadapi situation ni. Tak yah lah aku terangkan panjang lebar proses berikutnya tapi tanpa di sedari sejak ari tu dia banyak menjauhkan diri dari aku, kalau tak salah napa jauhkan diri. Aku sedih giler pikir pasal apa yang jadi, tak pernahkan dia lihat walaupun sebesar kuman apa yang telah aku kongsi dengan dia selama dia jadi kawan aku. Aku tahu dia punya masalah dalam keluarga tapi inikah jalan penyelesaian hingga terabai ikatan yang bukan lagi persahabatan tapi persaudaraan! Aku biarkan semua ini berlalu walaupun terlalu sukar untuk aku terima.

Semalam adik aku plak awal pagi lagi dah bagitau, motor skuter dia kena curi! Adusss...apalagi la plak! Dia tu baru je balik race kat Pasir Salak. Penyangak mana la yang rembat motor adik aku tu. Aku suruh je dia wat repot, sib baik ambik insuran kat tempat aku keja dulu - Pacific & Orient Insurance, bleh la aku tolong adjust cam ner karang.

Tadi aku pegi UNITAR Penang, dapatkan segala info untuk Degree In Business. Aku tak akan sambung di UiTM Shah Alam, jauh sangat. Aku harap tahun ni gak dapat sambung, dah penat sangat asyik tersangkut je bila nak sambung study.

Hidup ini kalau kita renungkan kembali terlalu singkat perjalanan kehidupan, pejam celik dah sehari berlalu. Kekadang tu aku risau sangat. Nasib baik aku ada Aisye, ada gak tempat nak aku kongsi segala rasa resah. Ada Fazi yg slalu antar SMS best best!

Aku penat melalui hari ini, moga esok ada cerita baru yang lebih ceria, InsyaAllah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home