Wednesday, July 20, 2005

MEERO

Kemarin aku jumpa gak ngan Meero. Orangnya simple jer tapi jauh dari dalam anak matanya ada banyak rahsia kehidupan yang tersembunyi, sebolehnya ingin aku kongsi dengan dia tentang hidup ini, tentang alam ni, tentang rahsia manusia ini, tentang perjalanan sementara ini, tentang segalanya! Dia jauh lebih jujur dengan dirinya sendiri, menjalani sebuah kehidupan dengan hanya bersandarkan perasaan yang dikongsi dengan ribuan manusia yang lain tanpa berselindung yang dia adalah empunya diri dan aku ingin seperti itu : jujur dengan diri aku.

Sebagaimana yang aku janjikan, kemarin aku dah langsaikan : pesanan novel dan movie yang Meer cari telah aku sampaikan (walaupun tidak selengkapnya). Kitaorang jumpa kejap je, dari jeti trus ke Padang Kota (hajat hati nak makan nasi lemak tapi abang tu tak niaga plak) - aku ngan nasi goreng ayam (tak abis pun coz mcm tak sedap jer!) Meer makan nasi ayam. Sambil makan kitaorang borak. Macam dah lama aku kenal ngan Meer ni tapi masa terlalu cemburu, sian gak si Meer nak balik jauh so aku pendekkan pertemuan tu, kalau panjang umur jumpa gak nanti. Hmm aku dah sampaikan salam semua kengkawan (yang aku kira terpesona dengan kehenseman si Meer ni). Dah pun langsai tanggujawab aku.

Pertemuan kemarin bleh la aku ibaratkan macam "begitu sempitnya waktu, begitu besarnya cinta" haaaaa kalau korang nak tahu, kata kata tu aku petik dari novel UNGU VIOLET yang aku selesai baca kemarin pagi. Karya Miranda, penulis Indonesia yang berasal dari Palembang. Aku suka sangat ngan tulisannya, menyentuh sesangat. Hmm kang citer lelebih cakap aku ni mat jiwang plak (tapi aku ngaku aku jiwang tapi sesetengah part je la! Tapi aku bangga ngan kejiwangan ini sekurang-kurangnya ia melambangkan aku ada perasaan dari hati - kan ker memiliki hati sebagai manusia itu anugerah Ilahi pada makhluk seistimewa kita?) InsyaAllah malam nanti aku ulaskan UNGU VIOLET kat blog k.

Esok, insan paling istimewa dalam idupku (buat masa ni) akan pulang ke Penang. Hmm AISYETERU (tak sabar sangat nak jumpa, nak luangkan sehabis waktu ngan dia) Rindu giler siot macam lama sangat tak jumpa (macam dah lama aku idup di tanaha gersang pastu baru jumpa sungai...wahhh hebatnya cinta!)

Wokaylah, aku nak mandi (aku off sampai Ahad) tapi Sabtu ni ada lauching butik kat Sungai Ara, Ahad plak show untuk Shopping Carnival kat Summit Bukit Mertajam, sesapa yang ada masa tu datang la sama sama meriahkan acara k!

p/s : MEER, thanks ya atas pertemuan/persabahatan ini, tak mungkin lupa selagi ada usia!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home