Saturday, June 25, 2005

sabtu yang hangat

Semalam aku sampai umah jam 2 pagi, mandi pastu buat apa yang patut trus tido, hari ni aku bangun jam 6 pagi, kuar umah jam 7 pagi terus pecut ke EON Servis Centre nak service Atos aku, dapat number 2, lega! Jangkaan kos ialah RM150, hmm btol la kata ba, pakai keta maksudnya RM kena standby bebila masa. Pas serah kunci, aku bawak paper STAR aku ke kedai mamak kat situ, nak makan nasi kandar (nampak cam sedap jer) Aku pun duduk la kat satu table ni, tak sampai seminit datang sorang mamat mana ntah duduk selamber biawak kat depan aku, kut yer pun kasi la salam ke atau tanya bleh numpang duduk (memang la meja ngan kerusi tu bukan aku yang punya tapi hormat la skit aku sebagai 'penghuni' pertama meja tu). Aku terus baca paper, tak lama pas tu datang sorang lagi lak mamat, kawan si mamat pertama tadik, dorang sembang pong pang pong pang cam aku tak der kat meja tu! Tak tegur gak aku yang dah jadi 'batu' atau aku ni 'halimunan' agaknya. Aku pun jeling meja sebelah - kosong! Hmm aku jeling meja sebelah lagik - kosong gak! Ikutkan hati mau jer aku bangun kemudian pindah ke meja lain tapi nampak sangat aku tak hormat, tak faham aku apa la motif dorang duduk situ, aku capai handphone n wallet yang aku letak atas meja trus masukkan dalam poket aku. Sambil makan sambil baca paper aku sempat dengar gak dorangnyer perbualan - tentang kes baby yang dilarikan. Aku ikut gak perkembangan tu, actually aku tak salahkan misi yang larikan baby tu, dia tu keguguran pastu fikiran dia mungkin terganggu. Husband dia lak mungkin tahu perkara ni tapi dek terlalu sayangkan isteri...hish macam macam kita bleh pikirkan keadaan dorang sebenarnya. Kita tak melalui suasana tu so kita tak tahu apa yang dorang rasa, mungkin dalam hal ni kita kena letak diri kita dalam situasi 'fleksibel' - cuba memahami keadaan (aku rasa cam kaunselor la plak!)

Pas makan aku masuk EON semula pastu baca majalah semua kat situ pastu nak tido (betul siot, aircond sejuk giler sampai aku gigil badan) Keta masuk jam 8.30 kuar jam 10.30 hmm dua jam dorang service ntah yer ntah tidak hehehehe...namanya pun free service! Ahh lantaklah. Tadi anggaran RM150 tapi aku kena RM62 je (slamat duit aku).

Kuar dari situ aku terus drive ke Mayban Finance Jelutong, tepon Iwan suruh dia turun, hari ni besday Iwan. Pas kasi hadiah kat dia aku drive ke Lorong Kulit plak, hmm aku beli Gel Rambut ngan hmmm ini yang lazat berkrim : buah mata kucing sekilo! Ramai gak orang ari ni coz Sabtu, dah puas aku tawaf aku teringat lak sepatutnya aku tepon Abang Madi nak ambik cheque show, aku tepon dia...sib baik blom terlewat so kitaorang jumpa kat Maybank Datuk Keramat, aku tunaikan chq tu pas tu trus blah.

Sampai Tanjung Tokong, aku ke umah Razak nak ambik beg, aku kasi la salam tapi tak bejawab, tetiba aku terkejut bila burung kat dalam sangkar umah dia jawab salam aku hmmm terdiam jap aku ni, aku cuba lagik (coz macam tak caya) Betul la...burung tu jawab Waalaikumussalam. Aku kasi lagi salam, dia jawab lagi...hmm kagum sungguh aku! Last last aku bukak pintu masuk je umah ambik beg blah! Hehehe....

Sampai umah aku lepak je kat bilik ni ha, penat sangat. Tetiba masuk plak SMS 'balik cepat - anak sakit' Ishkkk sejak bila lak aku beranak ni hmm sejak bila plak aku tak jenguk anak aku yang sakit tu heheheheh aku ketawa pastu aku reply 'samekom, saya ni masih teruna blom kawin' Hehehe lucu sangat aku rasa pastu aku dapat reply 'sori - salah number' hmm macam macam hal!

Malam ni aku bertolak ke Genting, tunggu aku balik update blog ek!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home