Tuesday, July 26, 2005

http://akungantaro.cjb.net



Terhangat Di Pasaran ... kalau korang nak tahu ini la yang namanya MEER. Satu ketika dulu sebelum aku mula buat blog, aku dah penah lawati blog Meer ni tapi waktu tu aku baca cam 'nak tak nak' jer. Tapi aku tertarik sangat ngan foto-foto yang ada dalam blog dia (karang korang cuba jenguk koleksi dia kat http://akungantaro.cjb.net). Waktu itu aku guna printer 'bias-bias' je, walaupun ingin sangat nak print semua foto dia nak wat koleksi, sabar je la sampai la April lalu aku dah beli printer yang 'bias-bias' gak tapi advanced la sket untuk printing photo! Tapi aku dah lupa dek tenggelam ngan kesibukan kerja sehinggakan aku kenal ngan one of the blogger yang namanya Hilmy yang aku nick as Mie (thanks Mie atas persahabatan ni ek!) Mie penah cakap yang dia suka ngan blog aku kerana cerita idup aku yang penuh ketabahan (tabahkah aku? hehehe) pastu dia ada kasi alamat blog Meer, katanya Meer ni kiranya cam idola dia la coz 'lebih banyak' pengajaran hidup yang telah Meer tempuhi. Hmm aku apa lagi, terus menjelajah ke seluruh pelusuk blog Meer (cam tak sangka aku kembali ke blog ni yang pernah aku datang dulu) Sejak itu aku mula membaca kembali blog Meer dan mula print hasil 'keluhan' Meer ngan Taro. So far baru 376 mukasurat yang aku print (takder banyak masa sangat nak online) Sebelum akhir tahun ni aku nak abiskan print dan jadikan koleksi peribadi yang berharga selain dari koleksi katak aku tu! Korang mesti tertanya-tanya apa sangat la citer mamat tu ek? Hmm aku tak tahu macam mana nak jelaskan kat sini dengan perkataan tapi seandainya korang ada masa, cuba-cubalah menjelajah ke blog Meer. Ada 'sesuatu' yang aku cari selama ini dan ia ada di sana.

20 Julai 2005 aku dah pun jumpa ngan Meer untuk kasi pesanan vcd dan novel dari Indonesia. Nyatanya Meer simple dan aku hepi giler dapat jumpa ngan dia. Segala cerita yang aku baca dari blog Meer mcm datang silih berganti. Ya Tuhan, Kau jadikan makhluk ini dengan segala keindahan yang telah menutupi segala kedukaan dalam dirinya....sejak ari tu kitaorang hanya sms je. Dan skarang aku dah print koleksi foto yang Meer simpan dalam galeri dia tu, dah 66 keping yang aku print dalam saiz 4R dan aku simpan dalam album pastu album tu aku letak dalam keta aku. Kengkawan yang naik keta aku tak abis-abis memuji foto yang Meer ambik tu (ni yang jeles ni...akan ku ambik foto yang lebih indah dari itu! pastu akan aku simpan koleksi Meer di dalam bilik aku je dan koleksi aku akan berada 24 jam dalam keta aku! hehehe) Semua foto Meer 'hidup & bercerita', itu yang buat aku kagum sedangkan kata Meer dia tak der pendidikan khusus dalam fotografi (bukankah bakat itu kurniaan Ilahi?)

aku pernah tanamkan sebuah hati yang luka di sini, aku simpan agar lukanya bisa sembuh. tapi, bisa sembuhkah setelah musim sudah bertukar ganti? tersedar...luka itu masih di sini...di dalam hati (MEERTARO)

p/s : Meer, sori ek published Ur blog add tanpa kebenaran Meer tapi Zac rasa blog Meer perlu dikongsi : pengalaman hidup insan terlalu mahal untuk dibeli tapi jika mampu didapati secara percuma, apa salahnya berkongsi kan?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

cik... cik tau tak mane nak cari blog meer? saye pun dulu mule2 blaja tulis blog ni pun akibat terkesan dek penulisan blog meerngantaro nih.. kalu tau daerah baru dia kat mane kongsi2 eh..

http://jaydalamhatiadacinta.blogspot.com/

4:49 PM  

Post a Comment

<< Home