Monday, July 25, 2005

aduhai HUJAN ...

23 Julai, aku cover function pelancaran butik kat Sungai Ara, aku bawak dancers untuk 3 persembahan, bilik changing dah la kecik pastu kena kongsi ngan model plak! Hmm yang menarik, 19 pasangan model yang tak penah aku jumpa dalam mana mana show, hmm mostly ada rupa tapi ada gak yang 'yer ke'. Yang hampehnya sombong-sombong plak tu, aku yang kaya ngan senyuman ni dibuat dek jer, ada ke patut? Hmm lantaklah! Skali aku tengok show dorang tergelak aku...HANCUS, aku sian ngan owner butik tu, pakaian pengantin dia punya la veri the canteik tapi dek kerana pembawakan model yang mostly 'kureng', pakaian tu nampak biasa je, pose pun nampak sangat dibuat-buat. Kekadang manusia lupa dan mencipta kekurangan itu sendiri tapi bila kegagalan datang dalam hidup mula nak nyesal, takder guna lagi dah. Kalau la owner tu sanggup kuarkan sikit budget ambik model yang berpengalaman, aku yakin produk dia tu lebih mendapat perhatian petang tu, ini aku tengok show tengah on kat stage, orang kat bawah sibuk ambik buffet dinner hehehe, moga ianya jadik 1 cabaran dan pengalaman - (aku yang suka belajar dari pengamatan)

24 Julai - berbeza dari situasi malam sebelumnya, kali ini aku bawak dancers 10 orang untuk Official Launching Penang Shopping Carnival kat Summit BM, masa latihan model yang kuar 'meletop'! Baru la nampak siapa 'model' yang sebenarnya. Pakaian peragaan petang tu biasa je - simple but practical tapi dek kerana yang membawanya berfizikal 'model', apalagi...show dapat perhatian la. Dan yang lebih menarik, aku sempat berbual ngan sorang model laki kat back stage, kongsi citer pengalaman dia, hmm tak sombong pun cam 'model-model' semalam. Yang wat aku sedey bebanyak tu, model ni berbangsa Cina yang murah senyum dan santunnya, model semalam tu bangsa aku! Abang sedih diiikkkk .......

25 Julai - jam 4.01am aku masih di meja komputer, dek kerana 'terkejut' dengan berita gempa bumi dan gegaran yang sampai ke Penang, aku tak bleh tido hehehe, teringat memacam, cukup la ngan pengalaman tengok dengan mata sendiri Tsunami lepas, tak sanggup aku nak tengok lagi.

Beberapa malam kebelakangan ni aku mimpi dapat baby, tapi baby siapa? Hehehe aku pun tak tahu, tak der menda lain ke aku nak mimpi ek? Mimpi terbang kat langit waktu malam ke, mimpi jadi anak raja kejap ke...hehehe ntahlah!

p/s : aku nak turun bawak, tolong mak buat sandwich untuk dijual jap lagi kat pasar. aku anak orang miskin, tiap pagi kena wat kuih tapi best tau coz dapat bual-bual, gaduh-gaduh, ngumpat ngan mak pepagi hari sebelum Subuh hehehe...aku nak citer kat mak jap mimpi dapat baby tu hehe sure mak suruh kawin! Malas aarrr....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home