Friday, July 29, 2005

cerita di malam JUMAAT

AKU - anak kedua dari tiga adik beradik yang semuanya lelaki tapi emak ada ambik anak angkat perempuan dari Hospital Sungai Petani yang kini dah kitaorang bela sampai umur 14 dah pun, dah jadik anak dara, kasih sayang mak ngan ba pada dia jangan cakap la kan, maklumlah sesatunya anak tunggal pompuan tapi aku memang tak kasi peluang punya, salah sikit jer aku bising satu dunia hehehe nak mendidik bukan nak jadi rimau! Alhamdulillah kitaorang bahagia satu family cuma bila bukak suratkhabar baca tentang kes rogol la, samun la, apa apa ntah lagi yang membabitkan pompuan, hati aku jadik tak tentu arah tambahan lak aku ni jarang stay kat umah, dah la selalu travel, moga Allah lindungi keluarga aku.

Kat umah yang tinggal hanya ba (yang dah pencen) dan mak yang masih keja kat klinik kerajaan (tapi tahun depan dah pencen), adik laki aku (tak lama lagi nak sambung study, lain benar masa aku dulu abis SPM jenuh minta nak masuk IPTA/IPTS, skarang ni abis SPM aku tengok tawaran sambung study punya banyak, hari-hari ada surat posmen antar, jeles plak aku!).

Abang? Hmm ini yang nak aku kongsi ngan korang. Abang aku dulu sebilik ngan aku, pas dia kawin (11 tahun dulu) dia dah move keluar dari umah coz dia beli umah sendiri (lega...so jadi la bilikku istanaku). Skarang dah ada 3 anak (semuanya laki gak hehehe kang time aku cam ni gak ker? hmm bila aku nak kawin ni? hehehe). Sebelum kawin, hubungan aku ngan abang tak berapa ok (mayb aku kecik lagi so dia maleh nak kawan ngan budak kecik) tapi pas abang dah kawin kitaorang jadi rapat sampai skarang, kalau kuar jalan ngan abang kiranya cam jalan ngan Rosyam Nor la (abang aku kulit cerah, tinggi, pendek kata ensem la hehehe bleh ke puji abang sendiri?) Sejak kebelakangan ni kitaorang cam dah lost contact, abang busy ngan keja aku pun sama, aku ada gak tanyakan mak abang tak datang umah ke, mak cakap ada gak sesekali tapi aku yang tak der kat umah, aku pun tepon dia, bukan tak ingat...bukan lupa tapi waktu aku ingat nak tepon selalunya aku kat blakang stage (waktu tengah rehat nunggu giliran show), mana bleh nak call waktu tu, bising sangat!

Ntah apa yang aku ingat sangat bila aku selalu mimpi baby, hmm kalau korang penah baca entry aku dulu, slalu mimpi 2 baby, pas satu malam ke satu malam sampai aku sendiri tertanya-tanya, pastu aku mimpi abang datang umah plak! Hmm....semalam segalanya terbongkar bila abang datang umah, kitaorang kuar ronda ngan keta aku. Abang citer dia baru saja kehilangan 2 baby kembar, wifenya keguguran! Kepala aku tetiba pening. Aku cam terkejut. Terus teringatkan apa yang sering aku mimpi di minggu-minggu lalu. Dalam family kitaorang tak penah ada sejarah kembar, mayb di sebelah pihak akak ipar aku. Hati aku sedih sangat. Aku slalu ada perasaan nak ada baby kembar (abih tu tak reti-reti nak kawin? hehehe). Aku cakap kat abang, kalau la baby kembar tu tak gugur, aku nak sorang! Dah tak der rezeki agaknya.

Tapi yang lebih dari itu yang terlintas di dalam fikiran aku...mimpi terlalu sinonom dalam idup aku. Setiap mimpi yang datang dalam idup aku bukannya satu kebetulan tapi ada cerita di sebaliknya tapi aku tak la taksub sangat ngan mimpi ni cuma aku anggap satu alamat kehidupan aku sendiri. Satu ketika dulu aku penah mendapatkan rawatan saraf dari seorang pakar. Katanya aku antara manusia pelik di dunia hehehe, nak tahu apa kepelikan aku? JENG JENG JENG tunggu episod berikutnya! (Err..korang jangan ingat aku gila plak!)

p/s : Semoga Allah menempatkan mereka yang telah pergi menemuiNya di kalangan orang-orang yang beriman. AL-FATIHAH.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home