Wednesday, May 18, 2005

DENGGI ?


Tahukah korang? Hehehe…aku adalah antara suspek DENGGI..hehehe, bukan citer bohong la, sejak Subuh kemarin lagi aku kat dalam spital, ini dah kuar kerana bebas dari DENGGI (yang menakutkan)! Dah dua tiga hari aku tak sedap badan tapi cam biasa la kan, aku ni malas nak layan feeling feeling sakit ni so aku buat dek je sampai la Subuh kemarin masa bangun dari tido badan panas giler pas tu sakit sengal sengal Tuhan je yang tahu! Pas semayang kononnya nak bual ngan mak la tapi tiba-tiba kepala aku sakit siot teramat sakit pas tu trus terduduk kat atas sofa (wahh..landing bagus occay!) Mak plak aduhai panic hmm padahal aku under control, siap trus kuar ke spital n admit la plak coz kata doc ada tanda-tanda awal…aku pun merelakan diri diperiksa dengan rapi sehinggalah darah terunaku (TERUNAKAH AKU?) di ambil untuk pemeriksaan lanjut. Maka bermulalah episode aku bermalam di spital…..

Aku tak kisah, demam pun dah nak kebah, tak ler tangkap leleh, habis satu wad tu aku tawaf, dah senja masuk plak sorang mamat lebih kurang age aku, port dia tepi katil aku, dia pun diambil darah macam mana aku pagi tadi, kami pun borak la, dia la teman aku semalaman, ok gak kepala dia..bleh masuk! Semalam dia kongsi SMS ngan aku..lucu giler, aku lak forward kat kengkawan lain, bunyinya gini :

3 baby kembar sedang berbual di dalam perut mama mereka,

BABY 1 : bila aku keluar karang aku nak jadi ENGINEER nak pasang lampu coz dalam ni gelap sangat!

BABY 2 : aku plak nak jadi PLUMBER nak pasang paip coz banyak air sangat dalam ni!

BABY 3 : aku plak nak jadi PENYIASAT, aku nak tahu saper budak pale botak yang slalu kuar masuk kuar masuk pastu pancut air kat muka kita!

Hehehe, aku ketawa macam nak pecah wad tu, misi misi nengok jer! Pas aku forward banyak lak sms reply kengkawan aku cakap dorang ketawa macam giler gak!

Malam tu aku sembang sampai jam 3 pagi ngan mamat tu, dapat lagi sorang koleksi kawan kan, idup ni ramai kawan rasa meriah, ok la tu bleh jadi teman waktu sunyi karang!

Pagi tadi doc cakap aku bleh kuar, tapi member baru aku tahu confirmed DENGGI hmm sian lak aku tengok muka dia, aku janji esok aku datang jenguk dia, tadi pas lunch ngan ma, sesuatu yang membuatkan aku risau, kata ma kalau denggi biasa dah bahaya, jangan la kena denggi berdarah coz bleh bawak maut! MAUT? Hmm Ya Allah, jauhkanlah teman aku tu dari segala yang memudaratkan!

Sbelum kitaorang tido smalam, aku dengar dia pasang MP3 handphone lagu ANDAI KAU MENGERTI nyanyian VINCE, hmm jap tadi aku search lirik, dari lirik ni cam kecewa je mamat tu! Hehehehe..biasalah dah namanya kehidupan!

Di mana akhirnya percintaan kita
Yang pernah kau belai bersama denganku
Pernahkah kau tahu hatiku padamu
Kasih yang menghilang dalam dakapan mesramu

Adakah ini hanya ilusiku nyanyian merdu
Membuaikan diri mimpi lenaku sendiri
Apalah dayaku tanpa dirimu menghukum kalbu
Mendambakan kebahgiaan

Dan biarlah ku di sini yang pernah mencintaimu
Ruang hati sepi tanpa disinari
Haruskah ia terjadi mengharapkan kau di sisi
Oh kembali bersama di pangkuan

Segalanya pasti andai kau mengerti
Kasihku yang penah dikau ku sayangi
Pernahkah tahu hatiku padamu
Kasih yang menghilang dalam dakapan mesramu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home