Tuesday, May 03, 2005

mimpi di siang hari ...


ETON (FINALIST RATU SAREE PESTA PENANG 2004) Posted by Hello


MAS (RATU SONGKRAN NEGERI KEDAH 2005) Posted by Hello


AYU (1st RUNNER UP RATU KEBAYA PESTA PENANG 2004) Posted by Hello


WAWA (FINALIST RATU SONGKRAN NEGERI KEDAH 2005) Posted by Hello

EMPAT DARA ... empat model di atas telah menjadikan mimpi aku selama ini sebagai kenyataan, aku sukakan photografi, di dalam beg aku ni selalu ada kamera digital yang aku bawa ke mana mana, aku snap photo pastu aku edit pastu aku simpan sebagai kenangan. Satu hari tu aku ke Tourism Penang menghadiri PC untuk Pesta Vasakhi. Actually hari tu sibuk sangat ke sana ke mari tapi aku curi-curi masa untuk snap gambar empat model ni berlatarbelakangkan wallpaper kat opis tu, hasilnya...menarik! Aku ajukan photo tersebut ke Pegawai-2 Pelancongan kat situ dengan harapan ada sesuatu yang dapat menarik minat dorang, akhirnya apa yang aku impikan selama ini berhasil bila berjumpa dengan Ashwin (salah seorang pegawai kat Tourism Penang), katanya dorang berminat untuk menjadikan photo yang aku snap tu sebagai billboard kat Penang International Airport. Senyum panjang aku dibuatnya. Katanya lagi photo photo yang lain akan dipertimbangkan untuk penghasilan paper bag, brochure dan sebagainya. Tak sabar aku nak lihat hasil karya yang tak sepertimana ini menjadi lambang alu-aluan kepada tetamu yang memasuki Penang karang. Actually yang bakal digunakan karang adalah photo dorang yang ramai-ramai bukan perseorangan tapi aku tak bleh la paparkan di sini coz karang ianya jadi hak milik Tourism Penang. Kadang-kadang kita tak perlu belajar teknik dan tak perlu mempunyai kamera yang mahal untuk semua ni, ataupun di bidang-bidang yang lain juga, di sinilah ungkapan BERNASIB BAIK digunakan. Aku bersyukur menjadi di antara mereka yang bernasib baik. Untuk korang kat luar sana, hargailah kelebihan yang korang ada, tiada apa yang lebih bermakna dalam kehidupan ini melainkan bila diri kita dihargai oleh kita sendiri.

p/s : Allah itu Maha Adil, dalam kekecewaan, dalam kegusaran, dalam kepahitan, dalam usaha aku memujuk diri sendiri, Dia datang memujuk aku dengan hadiah yang lebih bererti.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Cinta - Melly + Krisdayanti
----------------------------
Menapak jalan yg menjauh
tentukan arah yg kumau
tempatkan aku pd sutu peristiwa
yg membuat hati lara

Didekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia diakhir cerita

Cinta tegarkan hatiku
tak mau sesuatu merenggut engkau
naluriku berkata
tak ingin terulang lg
kehilangan cinta hati
bagai raga tak bernyawa

Aku junjung petuahmu
cintai dia yg mencintaiku
hatinya luluh belaian kini telah menepi
bukankah hidup kita akhirnya hrs bahagia

-ina-

9:41 AM  

Post a Comment

<< Home