Saturday, April 23, 2005

hujung minggu yang 'kureng'

JUMAAT - petang kemarin, aku belikan mak skuter baru! YES akhirnya tercapai gak impian aku, dapat gak aku belikan motor untuk mak, dah berbelas tahun mak naik basikal ke tempat mak keja, esok sure mak bleh naik motor skuter KARISMA ... tersenyum lebar, adik aku dah bawak balik motor tu ke umah sedangkan aku masih kat KOMTAR ngan Bob, jap lagi nak terus pegi studio untuk latihan minggu ni, aku makan kat Mc D, ada mat pit mana ntah datang jual cincin emas dgn harga RM40, aku belek cincin tu ada cetak 916..hmm dua persoalan timbul : 1) apsal dia tak jual kat kedai 2) cincin ni sure bukan emas. Hmm aku tengok plak muka mamat tu, hensem badan sihat tapi alahai apsal la jadik penagih plak ni, tetiba rasa nak nolong, aku keluarkan duit RM30 trus kasi dia, dalam hati aku memang tak confident cincin ni emas. Pas kasi duit dia blah, Bob ajak aku ke kedai emas nak jual cincin tu tapi aku cakap aku sure la cincin tu bukan emas...aku pun pegi gak dengan 'paksaan' Bob, bila ditanya amoy tu cakap cincin tu emas...terkejut beruk aku, terus aku suruh dia pegi check betul betul. SAH...bukan emas...amoy tu cakap tengkiu kat aku nasib baik dia tak jual, kalau dia jual sure hujung bulan karang dia kena potong gaji, hehehe .. terbayang aku wajah mat pit tadik...tak ada rasa marah tapi rasa kasihan plak : kasihan kat orang yang dia tipu, kasihan kat dia kerana menipu dan kasihan tak lama lagi sure dia kena tangkap....hmmm akhirnya cincin tu aku kasi kat Eton, pompuan yang paling gila yang penah aku kenal, hepi dia dapat cincin, dia siap gosok dan bau lagik cincin tu katanya emas ni sure mahal...hehehe aku ketawa aku citer perkara sebenar, dia marah aku plak! Katanya tak pasal pasal aku buang duit, aku cakap : 'dah rezeki mat pit tu' ...... sebuah sandiwara dunia.

SABTU -
awal pagi lagik aku dah kuar, sign borang kat bank, hmm aku beli keta! InsyaAllah dalam masa 2 minggu lagik keluar la ATOZZZZZ aku tu, InsyaAllah, harap sangat dapat keta ni, maka akan ku jelajahi Malaysia ini....balik umah, aku jadi sedih plak, ishk rasanya kena pindah kot, bilik aku ni ada banyak kenangan, dalam bilik ni la sgala ketawa dan tangis aku...stiap kali ada pencapaian dalam idup aku, setiap kali itu juga wajah orang yang aku sayang muncul di ingatan, mungkin nasib agaknya tapi tak perlah aku tak penah sepi dari kengkawan dan famili, janji bahagia. Aku nak pegi show kat E&O skarang, malam ni satu item je, pas tu nak pegi tengok wayang plak, InsyaAllah pagi karang aku nulis lagi, ader citer best aaaa....

HIGASHIKUNI AKINARI

0 Comments:

Post a Comment

<< Home