Saturday, April 02, 2005

masih di sini

kenapa kita perlu ditemukan untuk merasai sebuah penderitaan? andai aku punya azimat, mahu rasanya aku memiliki satu kuasa yang membolehkan aku melalui kebahagian tanpa ditemukan dengan insan insan yang punya hati tanpa perasaan.

hujan turun lebat lagi malam ini, dari kamar aku lihat langit tidak gelap seperti biasanya turun hujan dengan langit hitam. jatuhan hujan ke tanah bagaikan bercerita tentang kepedihan yang aku alami skarang.

aku tak mampu untuk berbohong pada diri aku sendiri yang aku sedih lagi pedih biar tergambar senyuman tanpa henti. kuatnya kata-katanya memenuhi setiap ingatan aku ini.

salahkah aku untuk merasai erti cinta itu jika perasaan itu yang dibawakan untuk aku? salahkah aku untuk menerima semua ini? setelah semuanya berlalu baru aku merasai tiada janji untuk setia tiada janji untuk terus berada di jiwa.

semalam awak bawa semua kebahagiaan dan semalam juga awak rampas kembali segala mimpi mimpi yang baru saya ciptakan. kala ini hanya Tuhan yang tahu apa yang awak mahukan dalam hubungan ini. doa saya agar satu hari nanti awak bakal lihat di sini ada hati yang terluka kerana kecewa.

esok dan lusa akan melewati saya. pastinya bukan mudah untuk saya ucapkan selamat tinggal tapi sedikit sebanyak saya kuatkan diri : semua ini perlu pergi jauh dari dalam hidup saya.

aku diam membisu, melihat rintik hujan lagi.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

zac..maybe kita dah semakin jauh..byk kisah zac yg akak x tau..but beyond our silence..our friendship creates a beautiful sound in my heart..i appreciate ur will..thanks to be my dear adik..;)

sis lilsy

3:00 AM  

Post a Comment

<< Home