Monday, March 21, 2005

harga sebuah MASA

Sibuk, cukuplah perkataan itu untuk menggambarkan keadaan aku sekarang tapi ada gak yang tak paham-paham, katanya aku mula sombong la, mengada la, memacam lagik, hmm cam ner nak aku terangkan keadaan. Keja aku bukan cam keja orang lain yang dah ada lingkungan masa 9-5 ke, 8-4 ke, 10-6 ke...keja aku pusing jam la...kekadang sibuk pagi kekadang malam kekadang sehari semalam, tapi sapa yang cuba nak belajar memahami?

Ntahlah, kekadang malas nak pikir tapi bila dengar suara suara laser sakit gak hati, bukannya nak belajar memahami situasi tapi sedap sedap je kata orang itu orang ini. Dah la tekanan keja banyak, kengkawan plak tak blajar memahami, itu kira ok gak la tapi bila insan yang dekat ngan kita pun nak marah, cam ner tu? Senang-senang stop je keja stay kat bilik jer! Kalau mahu makan, telefon si A, kalau mahu minum, telefon si B, nak mandi, call si C, lagi? Bleh ke cam tu?

Tolonglah....macam nak jerit aku kuat-kuat nak minta sangat sangat : belajarlah memahami!!!

Skarang ini yang aku tahu, aku nak teruskan keja aku cam biasa, sebulan je...sebulan ni je yang aku sibuk sangat ngan kontrak show....

hati : belajarlah memahami sebagaimana aku senantiasa memahami setiap insan dalam hidupku

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hehehe..penat ek? bizi ek? sian dierr...life..penuh dgn ketetapan kerja dan kita terkejar dgn masa...jgn lupe..kita di sayangi ..bila ada masa terluang..lapangkan masa anda utk si dia yg di sayangi..cewah....!! cam iklan jer...sebulan je dik..sabar ek..;)

6:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

alamak ..luper boh nama..akak lilsy..miss u ..

6:58 PM  

Post a Comment

<< Home