Tuesday, March 22, 2005

perjalanan panjang

Bukan mudah sebenarnya untuk aku melalui satu pusingan hari ke hari, setiap saat penuh dengan cabaran dan dugaan, pelbagai perkara perlu aku fikirkan, kata Abang Asep : jangan difikirkan pada satu perkara yang bisa menyebabkan fikiran kita terganggu! Hmm tapi nyatanya diri aku ini seorang yang terlalu mengambil berat tentang apa jua hal, bagi aku setiap yang aku lalui punya kepentingan yang tak boleh aku abaikan. Hmm salah siapa sebenarnya ni? Mengenali Abang Asep banyak membuatkan aku berfikir tentang seorang manusia misteri ini, tentang lelaki terindah ini, sesekali aku gunakan semangatnya, fikiran positifnya untuk aku terus melalui hidup ini tapi sesekali aku tercabar dan rasa hipokrit kerana aku adalah aku dan tak mampu untuk menjadi orang lain.

Dia seorang yang terlalu simple dalam dunianya, tapi aku tahu jauh di sudut hatinya tersimpan banyak rahsia, dia juga insan lemah sebenarnya tapi kelemahan itu hanya dia yang tahu. Pagi ini bangun je aku macam ada semangat baru (ntah pasal tapi keletihan dengan kesibukan selama ini macam hilang begitu saja). Mungkin coz smalam terkejut sangat sangat sangat terdengar dentuman guruh yang kuat sangat (selama aku idup itulah dentuman yang membuatkan dada aku berdebar debar : tetiba ombak tsunami muncul di mata aku)

Dengan usia sebegini pastinya aku mahukan sesuatu yang terbaik dalam kehidupan aku dan aku harap semuanya akan berjalan sebaik mungkin, sudah puas aku lalui kekecewaan dalam kehidupan dan skarang aku mahu jadi seorang manusia yang lebih tabah dan terus tersenyum dengan apa yang aku capai.

Saat ini wajah wajah yang tersayang muncul satu persatu, terima kasih kerana pengalaman yang kitakongsi bersama..biarpun tiada di sini tapi aku yakini, kalian juga berada dalam dunia kalian sendiri, jauh di mata kita tak bermakna hilang juga di jiwa!

p/s: akak lilsy...satu sumber kekuatan minda yang wujud dalam diri aku...anda juga boleh mengenali dia..seorang insan yang 'sempurna' di jiwa aku : http://lilsy.blogdrive.com

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hehe..ada iklan ek? hehe..i want to know everybody..salam di hulur utk menjalinkan ikatan persaudaraan..thanks zac...i,m only a human..ada gak yg kurang..i,m not that perfect person..;)there is so many thing i wish i didn,t do..but i continue learning..ahakss(lagu hoobastank..the reason)..:)

The Handshake....
I offer my handshake with warmth.. with love.. with sincerity..
i offer my handshake with smile.. with laughter.. with pride.. with respect..
The grip of my handshake offers sincerity..
The touch of my handshake feels with love... and honour.. Therefore, This handshake is the key to know me!


*wink wink*

sis lilsy

4:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jalan yang panjang...tidak semestinya lurus. Harus melangkah dengan tabah!

12:46 PM  

Post a Comment

<< Home