Sunday, April 10, 2005

cinta seorang teman

dulu engkau ku kenali
tak pernah ku sedar
dari mata yang memandang penuh pengertian
tapi saat itu telah berubah
di persimpangan usia
antara kita tak mampu lagi
berselindung dengan alasan

telah ku cantumkan semua impian bersama
dalam jalinan yang kita bina berdua
namun apakah erti bila keinginan terlanjur
lalu mengganggu kala dirimu
selalu ada di sisi

duhai teman
bisakah kau fahami sandiwara ini
sejak bila berputiknya cinta kita
menjadi rahsia yang tersimpan
mewujudkan kenyataan
ku tak sanggup kehilanganmu

telah ku cantumkan semua impian bersama
dari mata yang penuh pengertian
namun apakah erti bila keinginan terlanjur
lalu mengganggu sanubariku

ku cuba bayangkan waktu dulu
gurau senda serta pujukanmu
puisi indah menyatakan kata rinduku
masa yang lalu meragui
seluruh harapan muncul kini
mengapa dan bertanya di mana kesudahan kita


kita memandang bintang yang sama di dada langit yang serupa, biarlah malam yang membisikkan apa yang saya rasa saat ini, saya jadi bingung dari satu masa ke satu masa memikirkan apa yang ada di dalam jiwa awak di sana, yang saya pasti kita semakin jauh menciptakan satu hubungan yang terlalu kabur di mata. yang saya inginkan hanyalah satu keputusan menyatakan di mana kita saat ini...hanya itu yang saya nantikan. pinta saya : jangan saya di beri harapan lagi untuk merasai sebuah kekecewaan. selamat malam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home