Sunday, April 24, 2005

KU MOHON

Setiap hari kumohon
Agar Kau sentiasa
Memberiku ketenangan dalam hati... kekuatan
Menempuh segala dugaan yang mencabar ini
Pasti punya ertinya
Engkau beriku harapan
Menjawab segala persoalan
Hadapi semua dengan tenang

Dengan merasa kesyukuran
Ku doa Kau selalu
Mengawasai gerak-geriku
Berkatilah ku penuh rahmat dari Mu

Oh Tuhan terangkan hati dalam sanubariku
Oh Tuhan ku berserah segalanya kepadamu
Agar jiwaku tenang dengan bimbingan Mu selalu

Ada kalanya ku merasa hidup ini seperti kaca
Jikalau tidak bersabar
Hancur berderailah akhirnya
Tabahkanlah hatiku
Melalui semua itu... Ooh...
Kuatkanlah
Cekalkanlah diriku

Curahkanlah nikmat Mu pada hidupku


hari ini hari santai, aku di depan pc je, balik dari joging kat Taman Belia, trus mandi, sarapan, lepak dalam bilik. Sepatutnya aku kuar ngan Bob ngan Eton ke Prangin Mall, dah janji ngan dorang kemarin coz ada sale, kononnya nak shopping lah tapi ntah tetiba tak der mood, aku depan pc siapkan paper work yang perlu dihantar sebelum akhir bulan. sejak dua bulan lalu, fikiran ni macam tak betul, mood aku cepat sangat bertukar, antara tekanan keja ngan kehidupan sosial. kengkawan cakap aku cepat berubah. hmm ni yang aku malas ni, ada gak yang macam kurang senang dengan apa yang aku alami skarang, aku tak nak jadi tertekan kang wujud masalah mental plak tapi aku sendiri menyedari yang aku dalam tekanan cuma sedikit bijak mengawal keadaan tapi yang nyatanya aku memang TERTEKAN. itu sudah pasti. sejak dua tiga hari lepas lak, aku rasa aku kembali ok sikit, aku tahu dengan apa yang aku tanggung, dengan apa yang aku alami (segalanya tercurah di sini) bukan mudah untuk aku lupakan semuanya tapi aku bersyukur kerana masih diberikan ketabahan buat ke sekian kali. Allah itu Maha Berkuasa. mungkin ujian ini tidak seberat mana tapi kerana ianya melibatkan perasaan, aku jadi seakan bingung dan hilang kawalan.

kata Abang Andy : setiap apa yang berlaku itu ada hikmah, biarlah orang memperlakukan apa saja pada kita kerana yakinilah semua ini ada karma tersendiri, hari ini mungkin kita dikecewakan, esok mungkin milik kita yang lebih sempurna.

dalam idup aku ini aku rasa aku banyak mengalah pada keadaan biarpun kadang kadang aku rasa aku dah lakukan yang terbaik untuk orang lain dalam erti kata beralah biarpun kesilapan itu bukan pada aku kerana sering aku sematkan di hati, setiap yang berlaku itu adalah berpunca pada kekurangan diri aku sendiri. sebagai lelaki aku rasa aku dah banyak lari dari keegoan aku sendiri, ikutkan hati mahu aja aku bakar atau bunuh manusia yang tak tahu menilai, menghargai dan melihat di mana keikhlasan manusia lain. hehehe...tak mungkin ianya berlaku cuma sesekali ditemukan dengan insan sebegini, hati jadi lemah : masih adakah manusia buta yang tak mampu melihat sebuah rasa kejujuran itu.

seandainya dapat aku putarkan kembali kehidupan yang pernah aku lalui, aku aku susun perjalanan hidup ini menjadi sesuatu yang paling indah seindah bumi ciptaan Ilahi ini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home